مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اجرای رزمایش "همت جوانانه، کمک مؤمنانه" از سوی سمن‌های جوانان گفت: مهمترین چیزی که باید لحاظ شود، حذف هم پوشانی‌ها در حوزه خدمات رسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین جلسه هماهنگی رزمایش استانی "همت جوانانه، کمک مومنانه" که با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش، محبوبه نژادزمانی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان کرمان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، سالی توام با سلامتی، آرامش و توفیق را برای حاضران در مراسم آرزو کرد.

 

او پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را نیز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از این ماه پر خیرو برکت الهی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

پاریزی ضمن خیرمقدم به حاضرین، افزود: نشست امروز در راستای جامه عمل پوشاندن به سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی رزمایش "همت جوانانه و کمک مومنانه" برگزار می‌شود که امیدواریم این مسئله بتواند به صورت بسیار مطلوب، شایسته و با برنامه ریزی مناسب در سطح استان کرمان انجام شود.

 

او با اعلام اینکه ما با توجه به مسلمان و شیعه بودن معتقدیم، در موقع نیاز و ضرورت باید این کمک، همدلی و همراهی به ویژه در ماه مبارک رمضان که شرایط بسیار خاص است، صورت پذیرد، تصریح کرد: علاوه بر این موارد، بحث‌های معنوی، اخلاقی، انسانی و مسائل شرعی آن نیز مطرح است که همه‌ی به آن اعتقاد داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان گزارشی از عملکرد حوزه جوانان طی سال گذشته پرداخت و با تشکر از زحمات اسدی که سال‌ها مسئولیت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان را عهده دار بود، بیان داشت: خوشبخانه امروز شاهد هستیم وی در حوزه وزارتخانه مسئولیت ستادی عهده دار هستند و این می‌تواند یک ظرفیت جدید برای استان کرمان و کشور تلقی شود.

 

پاریزی ضمن تشکر از نژاد زمانی به واسطه پذیرفتن سمت معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل، ابراز امیدواری کرد: با سطح تعاملات گسترده تری که بین مجموعه سمن‌ها و حوزه معاونت پیش می‌آید، شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم.

او افزود: قطعاً با ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌شود و با سمن‌هایی که به لحاظ کمی رو به افزایش است و به لحاظ کیفی متناسب با شرایط روز و جامعه ارائه می‌شود، نوید بخش روز‌های خوبی برای حوزه جوانان است.

پاریزی تصریح کرد: سال گذشته برگزاری دومین دوره انتخابات مجمع سازمان‌های مردم نهاد را در سطح استان شاهد بودیم و به واسطه‌ی آن اعتبارنامه‌ی اعضا تقدیم شد و مجمع با حضور افراد موثر کار خود را آغاز کرد.

 

او به هفته جوان اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم امسال برنامه‌های هفته جوان را شاهد باشیم، اما جا دارد همین جا از همه‌ی سمن‌هایی که در بحث مقابله با شیوع این ویروس اقدامات بسیار خوبی انجام دادند، قدردانی کنم.

پاریزی با بیان اینکه اقدامات سمن‌ها در بحث مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در جامعه رصد شد، گفت: کمک‌های بسیاری در بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع مواد بهداشتی و توزیع مواد خوراکی و اقلام به حاشیه نشینان و اقشار آسیب پذیر کرمان صورت پذیرفت که این ستودنیست.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تشکر از احمدی نژاد، رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان به واسطه‌ی آماده کردن چارتی در خصوص رزمایش "همت جوانانه، کمک مؤمنانه" افزود: پیرو این جلسه، پیگیری می‌کنیم تا جلسه‌ای هم با دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی استان داشته باشیم تا ضمن مطرح کردن این چارت، سطح تعامل دستگاه‌های عضور را داشته باشیم.

پاریزی دستگاه‌هایی که در این حوزه خدمات ارائه می‌کنند، را در سه بخش تقسیم بندی کرد و بیان داشت: بخش خصوصی که عمدتا خیریه‌ها هستند، بخش نهاد‌های دولتی مثل بهزیستی و نهاد‌های تسهیل گر مثل کمیته امداد این کار را انجام می‌دهند و نهاد‌های عمومی با شخصیت حقوقی و نهاد‌های انقلابی مثل بسیج سپاه، بنیاد برکت، ستاد فرمان حضرت امام (ره) و سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در این راستا فعالیت می‌کنند.

 

او تصریح کرد: مهمترین چیزی که ما باید لحاظ کنیم، الزام حذف هم پوشانی‌ها در حوزه خدمات رسانی است که این مسئله باید به خوبی لحاظ شود.

پاریزی گفت: همپوشانی باید حذف شود و حتی این می‌تواند به سطح دستگاه‌های ستاد مبارزه با کرونا و دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی تسری پیدا کند و این در دستور کارشان قرار گیرد.

 

او با بیان اینکه افرادی هستند از چند جا کمک می‌گیرند و در مقابل افرادی هم وجود دارند که از هیچ جا کمک نمی‌گیرند، افزود: وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا بتواند این شناسایی و این تقسیم بندی را انجام دهد که بر اساس آن اطلاعات، کار انجام شود.

پاریزی با اشاره به اینکه شاید این شفاف سازی در بسیاری از استان‌ها وجود نداشته باشد، تصریح کرد: کرمان استانی خوبیست که می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد و این می‌تواند از سمت سمن‌های ما طرح موضوع شود و استارت بخورد تا ما بتوانیم این حذف همپوشانی‌ها را به صورت مناسب شاهد باشیم و بدین ترتیب توزیع خدمات نیز به دنبال کار اخلاقی و انسانی بتواند در راستای عدالت پیش رود.

او افزود: تلاش داریم در این راه از هیئت‌های ورزشی هم کمک بگیریم، ولی محوریت کار با حوزه جوانان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار