مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: سال گذشته ۲۳۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی از کشاورزان این استان خریداری شد.

خرید توافقی ۲۳۵ هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند همچنین با کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد، افزود: خرید توافقی با همت تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان همدان انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: از جمله خرید‌های توافقی انجام شده در سال گذشته می‌توان به حدود ۲۰ هزار تن شیر، ۴۱ هزار تن کناله سویا، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوجه فرنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای اشاره کرد همچنین خرید سه هزار و ۱۰۰ تن یونجه، بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن سبوس، یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال نیز از دیگر محصولات کشاورزی بوده است که بصورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مسلمی راد خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

او با بیان اینکه خرید توافقی درتمامی شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۹ هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان در ادامه به رویکرد افزایش میزان خرید‌های توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: سیاست خرید‌های توافقی دارای کارکرد‌های مطلوبی در زمینه بازار رسانی محصولات کشاوررزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان خرید‌های توافقی مد نظر این مدیریت قرار دارد و شبکه تعاونی‌ها نیز بایست برای بازار رسانی محصولات کشاورزی بویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/ب
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار