اگر به تعبیر خواب‌های خود علاقه دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب ما شب ها خواب هایی می بینیم که هنگام صبح و بیداری بسیار فکرمان مشغول معنای نهفته در آن می شود تا از تعبیر آن سردربیاوریم. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم  با بسته تعبیر خواب ما همراه شوید.


گلاب

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

دیدن گلاب درخواب، دلیل تندرستی بود آن که مردم او را ثنا گویند. اگر بیند که گلاب بر کسی ریخت، دلیل تندرستی ان کس بود. اگر بیند که گلاب خورد، دلیل که غمگین گردد.

تعبیر خواب به روایت جابرمغربی

اگر بیند که گلاب به همه می‌داد، به نیکوئی مشهور گردد. اگر بیننده عالم بود، دلیل که مردم از علم او بهره یابند.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

گلاب اشک است و می‌دانیم که گلاب را تقطیر می‌کنند و از گل می‌گیرند و اشک را نیز زیرا در شادی می‌ریزیم و هم در غم و اندوه و ماتم. به هر حال گلاب در خواب اشک است ولی باید دید گلاب را کجا و در چه شرایطی در خواب می‌بینیم. اگر در خواب بوی گلاب استشمام کردید خوب است و خبری خوش به شما می‌رسد. می‌گویند ملائک و کروبیان از هر کجا که بگذرند یا هر جا حضور یابند فضای آن جا عطر آگین و معطر می‌شود زیرا آن‌ها یکی از بو‌های بهشتی را با خود می‌آورند. معبران کهن بر مبنای این اعتقاد نوشته اند که اگر در خواب بوی گلاب استشمام کنید خبری خوش به شما می‌رسد یا امیدی در دلتان پدید می‌آید که باعث تقویت روحیه شما می‌شود. ولی اگر دیدید که خودتان گلاب دارید و مصرف می‌کنید گریه خواهید کرد. گاهی پیش می‌آید که شخصی در یکی از اماکن مقدس زیارتی از فرط هیجان به گریه می‌افتد و گاه پیش می‌آید که در غم و رنج خود اشک می‌ریزیم به هر حال گلاب اشک است. اگر دیدید کسی گلاب می‌پاشد، آن طور که در روزه خوانی‌ها و اماکن زیارتی گلاب پاشی می‌کنند، کسی شما را می‌گریاند و اشکتان را در می‌آورد.

تعبیر خواب؛ از گلاب و نرگس تا فیل و فرش


تعبیر خواب نهنگ

تعبیر خواب نهنگ به روایت محمد ابن سیرین
دیدن نهنگ در خواب، دلیل بر مردى دزد است. اگر بیند نهنگ او را به سوى آب کشید و غرق کرد، دلیل که در آب غرق شود. اگر بیند نهنگ او را گاز گرفت، دلیل که از دشمن مضرت بیند.

تعبیر خواب نهنگ به روایت اب‍راه‍ی‍م ک‍رم‍ان‍ی
اگر بیند نهنگ او را فرو برد، دلیل که ماهى او را هلاک کند. اگر بیند با نهنگ جنگ نمود و بر وى غالب شد، دلیل که بر دشمن ظفر یابد. اگر غالب نشد به خلاف این است و دیدن پوست و گوشت و استخوان او به خواب، دلیل مضرت است.

تعبیر خواب نهنگ به روایت آنلی بیتون
اگر خواب ببینید نهنگی به یک کشتی نزدیک می‌شود، علامت آن است که با قبول کردن وظایف متعدد، ثروتی از کف می‌دهید. اگر خواب ببینید نهنگی به کشتی نزدیک می‌شود و ناگاه محو می‌گردد، علامت آن است که وظایفی که به عهده گرفته اید با موفقیت به سرانجام خواهید رساند. اگر خواب ببینید نهنگی کشتی را واژگون می‌سازد، علامت آن است که به گرداب مصیبت‌ها خواهید افتاد. دیدن نهنگ در خواب، علامت ضرر مالى است. اگر در خواب مشاهده کنید نهنگى کشتى را واژگون مى‏کند، به این معنا است که اتفاقات ناگوارى پیش رو دارید.

تعبیر خواب؛ از گلاب و نرگس تا فیل و فرش


نرگس

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

دیدن نرگس در خواب سه وجه است.

اول: مردی لطیف. دوم: فرزند. سوم: دوستی ثابت قدم.

تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال

دیدن نرگس به خواب، دلیل بر مردی لطیف است. اگر زنی بیند که نرگس تازه داشت، دلیل که او را دختری آید صاحب جمال. اگر شوهر ندارد شوهر کند. اگر درخواب بیند که نرگس را از زمین برکند، دلیل که آن زن را طلاق دهد یا فرزندش بمیرد. اگر زنی بیند که نرگس را شوهر داد. دلیل که از وی جدا شود.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

نرگس، ظرافت و لطافت و ذوق و شعر و دوستی و عشق است چه مرد در خواب ببیند و چه زن. بوی گل نرگس از عطر‌های بهشتی است و چنانچه در خواب احساس کنید بوی نرگس به مشامتان می‌رسد میمون و مبارک است، چون می‌گویند نسیم بهشتی بوی نرگس و مریم همراه می‌آورد. نوشته اند اگر زنی در خواب ببیند نرگس تازه دارد، صاحب دختری جمال می‌شود و اگر شوهر ندارد با مردی دلخواه ازدواج می‌کند. نرگس، گلی است بسیار ظریف و لطیف و پرپر کردن و پژمردن آن در خواب خوب نیست. اگر کسی ببیند گل نرگس پژمرده‌ای در گلدان دارد بیمار می‌شود و چنانچه زنی ببیند گل نرگس می‌چیند و از زمین جدا می‌کند خوب نیست، چون نوشته اند که نشان جدایی بین زن و شوهر است.

تعبیر خواب؛ از گلاب و نرگس تا فیل و فرش


فرش

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
معنی فرِِش با قالی فرق دارد. قالی را در جای خود نوشته ام. فرش به معنی چیزی است که می‌گسترانند و بر آن می‌نشینند حتی ممکن است آجر یا موزائیک یا سنگ را هم فرش کنند کما این که زیاد (سنگ فرش) و امثالهم را شنیده و دیده ایم. فرش در خواب حیثیت و آبرو و اعتبار بیننده خواب است. اعتباری است که نزد دیگران داریم یا تامینی است که خودمان برای روز مبادا فراهم آورده ایم.

فرش معنی عام دارد و زیلو و قالی را نیز شامل می‌شود حتی بوریا، حصیر، موکت، تایل و خیلی چیز‌های دیگر فرش هستند و کلا در رویا‌های ما آبرو و اعتبارند از نظر قضاوت دیگران و تامین است از دیدگاه خودمان. چنان چه در خواب ببینید اتاق‌های مفروش و گسترده و وسیعی دارید آبرو و حیثیت و اعتبار و شخصیت شما نزد افراد جامعه تامین است و خواب شما می‌گوید مردم درباره شما خوب قضاوت می‌کنند و احترام قائلند. ضمنا تامین مالی حاصل می‌کنید که خیالتان از جهت فردای احتمالی آسوده می‌شود. حال اگر دیدید که اتاق‌های خانه شما مفروش نیستند تعبیر کاملا خلاف آن است که گفته شد. اگر در خواب ببینید که جائی از اتاق یا خانه شما مفروش است و جائی زمین دیده می‌شود نشان آن است که موقعیتی متزلزل و ناپایدار دارید.

اگر دیدید اتاق خود را با زیلو فرش کرده و روی زیلو یک قالی گران بها گسترده اید خواب شما می‌گوید چهره خویش را با سیلی سرخ نگه می‌دارید زیرا موقعیت شما خوب نیست ولی ظاهر را حفظ می‌کنید. اگر فرشی گران بها را با حصیر پوشانده باشید تعبیر خلاف آن است. خواب شما می‌گوید موقعیت خوبی دارید، اما ظاهرتان طوری است که مردم اعتباری به شما نمی‌دهند. اگر در خواب ببینید فرشی را می‌فروشید به کسی که فرش را می‌خرد نیاز پیدا می‌کنید و اگر دیدید فرشی را می‌خرید سود می‌برید مخصوصا اگر فرش از پشم و خوش نقش و خوش رنگ باشد.

تعبیر خواب؛ از گلاب و نرگس تا فیل و فرش


فیل

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
دیدن فیل درخواب بر شش وجه است.

اول: پادشاه عجمی. دوم: مرد غلام. سوم: مردمکاری. چهارم: مردباقوت و هیبت. پنجم: مرد حسود. ششم: ستمکاری خونخواره.

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
که فرق نیست هیج میان خواب شب و خواب روز، الا در فیل. اگر کسی در خواب بیند که بر فیل نشسته است، دلیل که زنی بخواهد نابکار. اگر این خواب را به روز بیند، دلیل که زن را طلاق دهد یا کنیزک را بفروشد. اگر بیند که فیل را بکشت، دلیل که پادشاهی بر دست او کشته شود یا حصاری محکم بگشاید. اگر بیند که فیل پای بر سر وی نهاد و او را بکشت، دلیل که به هلاک نزدیک شود و حالش بد شود. اگر بیند که بر فیلی نشسته بود و بعد از آن بر فیل دیگری نشست، دلیل که ازخدمت پادشاه خویش به خدمت پادشاه دیگر شود.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی
اگر بینده بر فیل نشسته بود و آن فیل سلاح داشت و نیک مطیع او بود، دلیل نماید که پادشاه عجم شود یا پادشاه عجم را قهر کند. اگر بیند از گوشت فیل همی خورد، دلیل که به قدر آ گوشت از پادشاه عجم مال و نعمت یابد. اگر بیند از استخوان فیل یا از پوست او چیزی با خود داشت همین، دلیل است و مال و نعمت از پادشاه بدو رسد. اگر بیند به هنگام رزم بر فیل نشسته، دلیل است که دشمنی بزرگ را قهر کند و بر این قول، قصه اصحاب الفیل را، دلیل آورده اند. اگر بیند از پشت فیل بیفتاد، دلیل که در بلای سخت افتد. اگر بیند که فیل در میان جنگ بیفتاد و بمرد، دلیل که پادشاهِ آن دیار بمیرد.

تعبیر خواب به روایت جابرمغربی
اگر بیند که از بهر تماشا بر فیل نشسته بود و قادر است، دلیل است که زن عجمی را به نکاح خود بخواهد و آن زن بر وی قادر شود. اگر به خلاف این بیند، دلیل که بر زن قادر شود. اگر بیند که فیلی سلاح پوشیده بود و از آن شهر به شهر دیگری می‌رفت، دلیل که مملکت آن دیار از پادشاه به پادشاهی دیگر افتد تا او را هلاک کند.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
فیل حیوانی است که برای ما ایرانیان تقریبا ناشناخته است. بومی سرزمین ما نیست و بیشتر آشنایی‌های ما به خصوص در کودکی با افسانه‌ها همراه بوده است. شاید به همین علت معبران ایرانی در مورد فیل تعابیری نوشته اند که درست به نظر نمی‌آید. مثلا نوشته اند (فیل پادشاه عجم است و اگر سوار فیل باشید زن ایرانی می‌گیرید و چنانچه پیاده کنار فیل باشید زن عجمی و ایرانی بر بیننده خواب چیره و مساط می‌شود.) می‌بینید که فیل هیچ ارتباطی با زن ایرانی نداردهمین طور در موارد دیگر که پادشاه عجمی نمی‌تواند باشد. اما امروز با وجود کتاب‌ها و رادیو و تلوزیون شناخت ما از فیل بیشتر شده. فیل در رویا‌های ما نشان عظمت در نعمت و قدرت است و در عین حال نرمش و ملایمت. اگر در خواب ببینیم که سوار فیل شده ایم و آن حیوان عظیم الجثه از ما اطاعت می‌کند به قدرت و شوکت می‌رسیم. در هر رشته و هر موقعیتی که هستیم ترقی می‌کنیم و این ترقی، چشمگیر است. چنانچه در خواب ببینیم گله‌ای فیل عبور می‌کند و ما به تماشا ایستاده ایم با جمعی از اعظام و بزرگان برخورد خواهیم داشت. اگر ببینید که در کنار فیل بزرگی قرار گرفته اید موقعیتی بدست می‌آورید که می‌توانید بزرگ شوید. اگر بر فیل سوار شدید که تعبیرش را نوشتم ولی اگر نتوانستید سوار شوید موفق و کامیاب نمی‌شوید. فیل دشمن نمی‌تواند باشد، چون سمبل آرامش است پس اگر دیدید که فیلی سر به دنبال شما گذاشته در جریان حادثه‌ای بزرگ قرار می‌گیرید که عظمت آن شما را می‌ترساند.

تعبیر خواب؛ از گلاب و نرگس تا فیل و فرش

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.