سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ما از باشگاه‌ها درخواست کردیم که روی مسائل مالی خود مدیریت و انضباط بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره جلسه با مدیران باشگاه‌های بدهکار در فیفا، اظهار کرد: طبق دستورالعمل دبیر فدراسیون فوتبال قرار شد که ما مرور کلی و اجمالی با باشگاه‌ها داشته باشیم و بر همین اساس یک جلسه ۲ طرفه برگزار شد. در این جلسه درباره نیاز‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درمورد تکمیل پرونده‌ها اعم از مالی و حقوقی و مسائل مالکیتی بحث شد. به هر حال اگر کمکی از دستمان بربیاید، به باشگاه‌ها مشورت می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند پرونده‌های خود را پیش ببرند و مشکلات خود را حل کنند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ درباره تصمیم نهایی برای بدهی باشگاه‌ها به فیفا و اینکه قرار است باشگاه‌ها مربی و بازیکن خارجی دیگر جذب نکنند، گفت: این موضوع به ارگان قضایی برمی‌گردد و بهتر است که من اظهارنظر نکنم. درمورد بدهی‌های داخلی و خارجی باید بگویم از باشگاه‌ها درخواست کردیم که مدیریت و انضباط بیشتری روی مسائل مالی خود داشته باشند. زمانی که تمکن مالی نباشد درنهایت نمی‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهیم و باشگاه‌ها باید در این زمینه دقت بیشتری کنند.

او ادامه داد: جلسه امروز تعاملی بود که میان مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌ها برگزار شد. به هر حال خیلی خوشحال شدیم که نمایندگان باشگاه‌ها در این شرایط به فدراسیون فوتبال آمدند و امیدوارم باشگاه‌ها از این جلسه بهره کافی را ببرند.

درمورد ادامه لیگ برتر صحبتی نکردیم

مهدی در پاسخ به این سوال که در جلسه امروز درباره ادامه مسابقات لیگ برتر صحبت شد یا خیر، گفت: درباره ادامه لیگ برتر صحبت نکردیم، چون ما خبر جدیدی از ستاد کرونا نداریم و منتظر هستیم این ستاد  تصمیم بگیرد؛ بعد از اعلام تصمیم نهایی، برنامه‌ریزی برای انجام بازی‌ها را انجام می‌دهیم.

مهدی با بیان پیش‌بینی‌اش نسبت به برگزاری بازی‌های لیگ برتر، عنوان کرد: ما در ابتدا منتظر هستیم که زمان شروع تمرینات باشگاه‌ها اعلام شود به محض اینکه این اتفاق رخ بدهد، باید ۳ هفته فرصت تمرین در اختیار باشگاه‌ها بگذاریم تا آماده مسابقات شوند و بعد از آن بازی‌های ۹ هفته پایانی را برنامه‌ریزی کنیم، زیرا باید این بازی‌ها ۴، ۵ روز یک بار برگزار شوند تا انشاالله بتوانیم مسابقات را سریع به پایان برسانیم. همچنین بعد از آن از فیفا باید بخواهیم که پنجره نقل و انتقالاتی جا‌به‌جا شود و لیگ بعدی را با تاخیر برگزار کنیم.  

او در پاسخ به این سوال که آیا تعویض بازیکنان، از ۳ بازیکن به ۵ بازیکن افزایش می‌یابد یا نه، گفت: من چنین موضوعی را نشنیدم.  

ستاد مبارزه با کرونا فقط درباره شروع تمرینات تصمیم می‌گیرد 

مهدی درباره اظهارات سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر از سرگیری تمرینات تیم‌ها از ۱۵ اردیبهشت‌ماه، گفت: اظهارات سعیدی قابل احترام است، اما باید گفت که سازمان لیگ درباره زمان برگزاری بازی‌های لیگ برتر تصمیم می‌گیرد و فدراسیون پزشکی ورزشی باید اجازه بدهد تا درباره این مسائل، سازمان لیگ نظر نهایی را بدهد. به طور حتم ما از نظرات سعیدی و ستاد مبارزه با کرونا درباه شروع تمرینات استفاده می‌کنیم، اما آن‌ها باید بگذارند تا کمیته مسابقات درباره ادامه یا لغو بازی‌های لیگ تصمیم بگیرد. در بحث کاهش قرارداد‌ها باید بازیکنان توافق کنند که ارگان قضایی بهتر می‌تواند نظر بدهد.  

او در پایان خاطرنشان کرد: ما در روز‌های فیفادی بازی برگزار نمی‌کنیم و با جابه‌جایی پنجره نقل و انتقالات قصد داریم که فرصت بیشتری برای شروع لیگ آینده داشته باشیم و باشگاه‌ها هم برای جذب بازیکن فرصت داشته باشند.


بیشتر بخوانید: جلسه باشگاه‌های بدهکار با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار