سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، تست ۷ نفر دیگر به بیماری کرونا در استان کرمان، مثبت شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به این بیماری از ابتدا تاکنون در استان کرمان ۵۵۹ نفر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تا ساعت ۱۵ امروز گفت: با ارسال ۱۴۶ نمونه به آزمایشگاه‌های استان، تست ۷ نفر، شامل ۳ زن و  ۴مرد (۶ مورد اطرافیان بیمار و ۱ مورد سرپایی) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

 او با بیان اینکه این ۷ نفر مبتلای جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند، افزود: با این تعداد مبتلای جدید، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان  از ابتدا تاکنون به  ۵۵۹ نفر می رسد. 

 شفیعی  با بیان اینکه  تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون  ۵۹ مورد است، درباره تعداد بهبود یافته ها طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت  ۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که با این تعداد در مجموع از ابتدا تاکنون ۲۹۹ نفر بهبود پیدا کردند.

 او افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون، ۳۷۷ نفر بوده است  که ۳۰ نفر هم اکنون در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی گفت: اختلاف آماری بین ۳۷۷ مورد بستری و ۵۵۹ مورد مثبت، مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۵ نفر در آی سی یو  بستری هستند، افزود: هم اکنون ۸ نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتدای اسفند پارسال تا به امروز ۲ هزار و ۷۶۳ نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان ها بستری شده اند، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته این افراد ۵۲ مورد بوده اند. 

 او گفت: از ابتدای اسفند پارسال  تا به امروز  تعداد موارد مشکوک به کرونا، ۲  هزار و  ۱۶۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد بوده اند. 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای اپیدمی این بیماری تاکنون  ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.
 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار