مهم‌ترین حوادث امروز ۳۱ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 انتشار تصاویر خصوصی از طریق واتساپ با هدف اخاذی

رییس پلیس فتا فارس از دستگیری مزاحم اینترنتی با هدف اخاذی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ در شیراز خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا فارس اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکیه در اظهارات خود بیان کرد، مدتی است فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی بخصوص واتساپ اقدام به انتشار تصاویر او کرده و قصد اخاذی دارد.

رییس پلیس فتا استان فارس افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه‌های علمی و تخصصی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

او با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اقرار کرد، تصریح کرد: متهم که یکی از آشنایان شاکیه بود، در اعترافات خود هدف از این کار را انتقام جویی عنوان و بیان کرد: به دلیل اینکه صفحه اینستاگرام شاکیه به صورت عمومی و بدون محدویت بوده است، توانسته به تصاویر او دسترسی پیدا کند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا است، ادامه داد: رسیدگی به شکایت‌های مردمی پیرامون جرائم سایبری هدف اصلی پلیس فتا است و کارشناسان متخصص و متعهد این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمان سایبری خواهند کرد.

رییس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: شهروندان به هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تصاویر را ذخیره و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی کنند.

کشف ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در سپیدان

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه همایجان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: بنا به اعلام نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف خودرو حامل تجهیزات پزشکی بدون مجوز/دستگیری متهم

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف خودرو حامل تجهیزات پزشکی بدون مجوز و دستگیری متهم خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک خودرو وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۴۸ عدد ژل ضد عفونی کننده و ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک بدون مجوز بهداشتی و قانونی کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ فرمانی با اشاره به اینکه اقلام کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان شدند، افزود: پلیس با افرادی که با چنین اقداماتی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند بدون اغماض برخورد می‌کند.

شناسایی عاملان انتشار کلیپ غیراخلاقی در فسا

پلیس فتا شهرستان فسا، عاملان تهیه و انتشار کلیپ غیراخلاقی استعمال مواد مخدر، را دستگیر کردند.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در رصد و پایش هدفمند فضای مجازی، ماموران پلیس فتا با کلیپی غیراخلاقی از استعمال گروهی مواد مخدر در فضای مجازی مواجه شدند که انتشار گسترده آن جریحه دار شدن عفت عمومی جامعه را موجب شده بود.

او افزود: با دستور قضایی، اقدامات فنی از سوی کارشناسان سایبری صورت گرفته و ضمن شناسایی ۴ نفر عوامل تهیه و انتشار کلیپ، متهمان احضار و با پرونده مشتکله روانه دادسرا شدند.

رستمی تصریح کرد: ۲ نفر از متهمان با قرار صادره روانه زندان و پرونده ۲ نفر دیگر در جریان رسیدگی قضایی است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ ملیون ریال در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در محور قائمیه - نورآباد، به یک وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، یک عدد موتور کامیون به همراه سرسیلندر و دیفرانسیل قاچاق و بدون مجوز قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، افزود: بر اساس اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۵۹ کیلو مواد مخدر در نی ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، ۵۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محور‌های مواصلاتی شهرستان انتقال دهند، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران ایست و بازرسی قطرویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودرو سواری جک مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پراید حامل ۲۸ کیلو تریاک در ارسنجان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۲۸ کیلو گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ محمد علی فرهادی فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک پراید مظنون و آن را در ورودی شهرستان ارسنجان متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار