معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس گفت: از ابتدای فعالیت مدافعان سلامت در مدارس علمیه تا کنون با مشارکت ۴۵۰ نفر بیش از ۳۷۰ هزار ماسک تولید و در میان مردم استان فارس توزیع شده است.

لیلا بهرامی شاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به فعالیت بانوان طلبه به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح استان، اظهار داشت: در راستای تامین سلامت مردم و بهداشت عمومی و مقابله با شیوع ویروس کرونا طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران استان فارس با راه اندازی کارگاه تولید ماسک در منازل خود و یا همکاری با نهاد‌های مرتبط در این امر خدا پسندانه شرکت کردند.

او اضافه کرد: از ابتدای فعالیت مدافعان سلامت در مدارس علمیه تا کنون با مشارکت حدود ۴۵۰ نفر از این خواهران به همراه خانواده‌های خود و خیرین سلامت بیش از ۳۷۰ هزار ماسک تولید و در میان آحاد مردم استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس با تصریح اینکه طلاب و مدارس علمیه همواره در کنار مردم هستند، ابراز داشت: با هدف عمل کردن به واجب کفایی، تجهیز متوفیان بیماری کرونا و حفظ شونات اموات مسلمین، تعداد ۱۰ نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران از همان ابتدای سال جدید اقدام به تجهیز اموات کرونایی کرده و با انجام این کار بخشی از آلام خانواده‌های آن‌ها را مرهم شدند.

او با بیان اینکه بهترین اقدام از جانب هم استانی‌های عزیز در این روز‌ها جهت قطع زنجیره این ویروس رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و مراجعات غیر ضرور به بیرون از منازل است، افزود: به منظور آگاهی بخشی به آحاد جامعه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا جمعی از طلاب در اجرای طرح سلامت غربالگری مشارکت کرده و توصیه‌های لازم را در این زمینه به مردم ارائه دادند.

بهرامی با اشاره به تهیه و توزیع ۶ هزار و ۵۵۲ بسته معیشتی بین اقشار کم برخوردار و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا توسط طلاب و مسئولان حوزه علمیه خواهران استان فارس با کمک خیرین تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی متاثر از کرونا و مشکلاتی که بدین جهت برای خانواده‌های کم درآمد پیش آمده با کمک خیرین، اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه تعداد ۹۵ راس گوسفند و ۲ راس گوساله خریداری و بسته‌های قربانی میان این خانواده‌ها توزیع شده است.

او با اشاره به توزیع غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا توسط اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در محلات حاشیه نشین شیراز و شهرستان‌ها گفت: دریکی از مدارس استان فارس به میزان ۴۰۰ کیلو پرتغال آبگیری و در میان بیماران و کادر درمان توزیع شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه استان فارس در پایان از اجرای رزمایش همدلی و مواسات در حوزه‌های علمیه خواهران پیرو منویات مقام معظم رهبری در سراسر استان خبر داد.

انتهای یام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار