مرکز تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان فارس خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به منظور عدم خروج شهروندان از منزل ارائه می‌دهد.

محمدرضا هوشیار معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  گفت: همزمان با انتشار ویروس کرونا سازمان بهزیستی نیز تمهیداتی را جهت توسعه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای از طریق مرکز مشاوره تلفنی ١٤٨٠ (صدای مشاور) با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در دستور کار خود قرار داد.

او افزود: این خط مشاوره از سال ٧٤ آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان واجد صلاحیت فعالیت خود را از هشت صبح تا ١٢ شب ارائه میدهند.

هوشیار ادامه داد: از آغار بحران کووید١٩ در استان به مشاوران مرکز آموزش تخصصی لازم در زمینه اجرای پروتکل مربوط به زمان بحران ارائه شد و مشاوران به صورت تخصصی وحرفه‌ای و با نظارت و سوپروایزری علمی و اخلاقی در حال خدمت رسان به هم استانی‌ها هستند.

او عنوان کرد که پرسنل تخصصی مرکز با تحصیلات ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره است که در حیطه‌های کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج، بالینی توانبخشی و مشاوره در زمینه درمان اعتیاد به خدمت رسانی مشغول هستند و از ابتدای شیوع کرونا تغیراتی در سطح و نوع تماس‌ها ایجاد شده است.

 معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: عمده مشکلات در اوایل بحران شامل نگرانی از ابتلا و خود بیمار انگاری و علایمی از جمله اضطراب، ترس‌های بیمارگونه، وسواس و استرس بود، اما در حال حاضر تماس‌ها بیانگرمشکلات بین فردی-و سبک‌های ارتباطی خانواده، مشکلات اقتصادی و نوع برخورد وسبک تربیت فرزندان است.

او تصریح کرد: برنامه ریزی مشاوره در زمان کرونا و پساکرونا ضروری است و بهزیستی سامانه‌ای را به آدرس corona.behzisti.ir جهت خودارزیابی وضعیت روانشناختی و غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس، افسردگی و اضطراب ایجاد کرده که هم استانی‌های گرامی از این طریق می‌توانند به سطح استرس و اضطراب خود پی ببرند و درصورت نیاز برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت دریافت خدمات روانشناختی بعمل آورند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
هرچی به شماره زنگ میزنم میگویید اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین محمودی
۲۳:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من علکی به دیگران گیر میدهم
آخرین اخبار