استاندار اردبیل گفت: بازگشایی اماکن تجاری و پاساژ‌های سرپوشیده و بازار‌ها به منزله مهار کرونا نبوده و همواره باید مراقبت‌های بهداشتی و فاصله انفرادی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونا که با محوریت بازگشایی و فعالیت پاساژ‌ها در استان برگزار شده بود، گفت: افرادی که کار ضروری ندارند از حضور در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی پرهیز کنند تا از بازگشت وضعیت شیوع به وضعیت قبلی پیشگیری شود.

او بیان کرد: پاساژ‌های سرپوشیده تا ساعت ۱۸ فعال بوده و بعد از آن تعطیل می‌شوند.

استاندار اردبیل افزود: اکیپ‌های نظارتی از قبیل نیروی انتظامی و نمایندگان اتحادیه‌ها از روند تعطیلی در زمان مقرر بازرسی‌های لازم را به عمل می‌آورند.

بهنام جو هدف از تعطیلی در ساعت ۱۸ عصر را کاهش اجتماع در پاساژ‌ها عنوان کرد و گفت: در ساعت‌های پایانی روز تعداد زیادی از افراد به دلیل فراغت از کار به همراه خانواده در پاساژ‌ها حضور می‌یابند.

او با تاکید بر ثبت نام اصناف در سامانه بهداشت و دریافت کد رهگیری خواستار تهیه ملزومات بهداشتی برای فعالیت در واحد‌های تجاری شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید مسوولان پاساژ‌ها نیز نسبت به ضدعفونی و آگاهسازی مغازه داران و مراجعان اقدام کرده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را فرهنگ سازی کنند.

بهنام جو گفت: تمام مبادی فرهنگی استان از جمله صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی باید برنامه‌های فرهنگی مقابله بهداشتی با کرونا را تولید و نسبت به نهادینه شدن آن در جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.