رئیس هیئت ژیمناستیک کردستان گفت: امکانات رشته ژیمناستیک در کردستان و به ویژه سنندج فرسوده و نیازمند تجهیز و نوسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امید شیخ‌احمدی رئیس هیئت ژیمناستیک استان کردستان ژیمناستیک را جزو رشته‌های پایه و مادر تمام رشته‌های ورزشی دانست و گفت: ژیمناستیک شامل رشته‌های هنری، ترامپولین، ژیمناستیک موزون (ایروبیک) و اکروباتیک است.

او رشته هنری را مهم‌ترین شاخه ژیمناستیک عنوان کرد و افزود: ورزش هنری به عنوان یک ورزش بسیار محبوب و مدال‌آور در المپیک حضور دارد و شامل حرکات خاص در قالب نمایش، نیرو، چابکی، انعطاف‌پذیری، کنترل، هماهنگی، تعادل بین اعضای بدن ورزشکار است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان کردستان اظهار کرد: شهرستان‌های سنندج، بانه، سقز و کامیاران دارای خانه ژیمناستیک است و با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان سالن ژیمناستیک بیجار تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

او افزود: تعداد ورزشکاران شهرستان سنندج با داشتن تنها یک سالن پاسخگوی نیاز ورزشکاران و قهرمانان این استان نیست.

شیخ‌احمدی با اشاره به فعال‌شدن شاخه ترامپولین در بانه گفت: فعالیت عمومی شهرستان‌ها بویژه بانه در زمینه ژیمناستیک مطلوب بوده امید است در سال‌های آتی در بعد قهرمانی نیز روند روبه رشدی طی کند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته برای تعمیر موتورخانه سنندج ۶۰ میلیون تومان اختصاص یافته است اظهارکرد: امسال اعتبارات خاصی به رشته ژیمناستیک اختصاص داده نشده است.

شیخ‌احمدی بضاعت و توان مالی اداره ورزش و جوانان را بسیار اندک توصیف کرد و نبود اسپانسر و فرسوده بودن وسایل ژیمناستیک را بزرگترین چالش پیش روی ژیمناستیک استان عنوان کرد.

او با اشاره به طرح ملی ژیمناستیک در چند سال اخیر تعامل و ارتباط با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش را مطلوب ارزیابی کرد.

شیخ‌احمدی نبود سالن ژیمناستیک ویژه بانوان را یکی از مشکلات بخش بانوان برشمرد و افزود: اگر امکانات و سالن مناسب برای بانوان فراهم شود بانوان بیش از این حرف برای گفتن دارند.

او یادآور شد: در راستای استعدادیابی مسابقات سطح‌بندی هماهنگ در استان و حضور معتمدین و تست توسط مربی برگزار شده است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان کردستان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های ورزشی لغو شده است گفت: فعالیت ورزشکاران این رشته به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

به گفته او، به دلیل بیماری کرونا بسیاری از مسابقات در فضای مجازی انجام شده است و در این دوره از مسابقات نوجوانان استان موفق به کسب ۲ مدال شدند.

شیخ‌احمدی همچنین برگزاری کلاس‌های بازآموزی داور و مربی در شهرستان‌ها مطلوب ارزیابی کرد و حضور ۲ نفر از نوجوانان در اردو‌های جوانان و تیم ملی جوانان کشور و نیز حضور جوانان و نوجوانان در تیم ملی ایران را حاکی از موفقیت‌های ورزشکاران استان دانست.

او یادآور شد: در سه سال اخیر ۲ نفر از بانوان استان به عنوان مربی بین‌المللی و جزو مدرسان بین‌المللی قرار گرفتند، همچنین تعداد هفت نفر از داوران استان به عنوان داور درجه یک معرفی شدند و ۶ مربی دیگر ارتقا پیدا کردند.

به گفته رئیس هیات ژیمناستیک استان کردستان، آمار بیمه‌شده اصلی ژیمناستیک در استان که دارای بیمه ورزشی هستند هفت هزار و ۱۰۰ نفر ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.