پلیس فرانسه برای سرکوب افرادی که به تمدید قوانین سختگیرانه در این کشور اعتراض دارند از گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکشنبه شب پلیس فرانسه برای دومین شب متوالی با جوانان محله‌ای محروم در حومه پاریس که به ادامه اجرای قوانین سخت‌گیرانه برای شیوع کرونا در این کشور اعتراض داشتند، درگیر شد.

تمدید قوانین سختگیرانه به دلیل شیوع کرونا در فرانسه اعتراض اقلیت قومی در این کشور را به همراه داشت. اولین موج این اعتراض‌ها روز یکشنبه در شمال پاریش شکل گرفت. این اعتراض تا صبح روز یکشنبه ادامه داشت.

کمتر از ۲۴ ساعت بعد یعنی یکشنبه شب این ناآرامی‌ها از سرگرفته‌شد. گفته می‌شود پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور برای مقابله با این اعتراض‌ها استفاده می‌کند.

یک مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما تقریباً وضعیت را تحت کنترل خود در آورده‌ایم.»

پلیس نیز گفت: برای کاستن تنش‌ها افرادی را به شمال پاریس فرستاده‌ایم.

مناطق محروم شمال پاریس در فرانسه مدت‌هاست اعتراضات خشمگینانه‌ای در مورد مسائل اقتصادی دارند. در سال ۲۰۰۵ این ناآرامی‌ها ۳ هفته به طول انجامید و دو جوان هنگام فرار از دست پلیس کشته ‌شدند.

این منطقه از پاریس بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا و قوانین سختگیرانه فرانسه برای مقابله با آن دیده است.

پس از اعلام قوانین سخت‌گیرانه از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پلیس ابراز نگرانی خود را در خصوص افزایش تنش‌ها در مناطق فقیرنشین اعلام کرد و گفت احتمال افزایش ناآرامی‌ها به دلیل مسائل اقتصادی بالا خواهد بود.

روزنامه پاریسی پاریزین عکس‌هایی منتشر کرده که در آن پلیس فرانسه به طور عمد درب اتومبیل خود را باز گذاشته تا موتورسواری را به زمین بیاندازد.

پلیس فرانسه تاکنون درباره این عکس‌ها اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار