رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حالی که بیشتر شهر‌های استان عوارض آلایندگی صنایع جنوب استان محروم شده‌اند، بخشی از این عوارض به استان‌های همسایه داده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور در آخرین روز کاری پارسال (۲۸ اسفند)، عوارض آلایندگی صنایع نفت و گاز جنوب بوشهر که پیش از این در اختیار استان بوشهر بود، برای استان‌های فارس و هرمزگان نیز پیش بینی شده و از امسال سهم ۳۵ درصدی در نظر گرفته شده که این اجحاف در حق استان است.

او با اعتراض به نحوه توزیع عوارض آلایندگی گفت: در حالی که بیشتر شهر‌های استان از این عوارض محروم شده‌اند، بخشی از سهم آلایندگی استان بوشهر، به استان‌های فارس و هرمزگان داده شده است.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان کرد: حق مرکز و همه شهر‌های استان است که از این عوارض برخوردار شوند و اگر قرار است این گونه باشد باید سهمی از عوارض آلایندگی تاسیسات نفت و گاز خوزستان که همجوار استان بوشهر هستند، به استان بوشهر اختصاص پیدا کند.

دهدار ادامه داد: از نمایندگان استان و همچنین منتخبان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این موضوع را پیگیری کنند و حق شهر‌های استان از عوارض آلایندگی گرفته شود.

او عنوان کرد: به طور قطع عوارض آلایندگی می‌تواند نقش مهمی در توسعه و عمران شهری به ویژه توسعه فضا‌های سبز شهری داشته باشد و انتظار داریم با هماهنگی مدیریت ارشد استان و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع اصلاح شود و سهم شهرداری‌های استان از این عوارض داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.