استاندار قم گفت:باید از نظر اقناع افکار عمومی، سبک زندگی در شرایط کرونا به مردم آموزش داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست،استاندار قم عصر دوشنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم،با بیان این که شرایط کرونایی نیازمند سبک تازه‌ای از زندگی است،اظهار کرد: چون ما نمی‌دانیم کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، مردم باید توانمند بشوند و زیستن در این شرایط را تمرین کنند.

او افزود: باید از نظر فرهنگ و اقناع افکار عمومی، سبک زندگی با شرایط کرونا را به مردم آموزش دهیم و منتقل کنیم.

استاندار قم همچنین توجه به قشر آسیب پذیر جامعه در شرایط شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد، و گفت: این موضوع به لحاظ وظایفی که ما به عنوان مسئولان دولتی بر عهده داریم و همچنین از نظر گروه‌های حمایتی، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و ستاد‌های مردمی حائز اهمیت است.

سرمست اضافه کرد: به ویژه در ایام ماه رمضان سعی کنیم، که کمک‌های انسان دوستانه و مومنانه را با نهایت هم افزایی و هدفمندی به سوی این جامعه هدف انتقال دهیم.

استاندار قم بیان کرد: در خصوص واحد‌های صنعتی نیز بسته‌های حمایتی، بر اساس مطالعه‌های صورت گرفته و سیاست‌های تشویقی که دنبال می‌شود، در دستور کار قرار بگیرد.

او همچنین با بیان اینکه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصمیم‌هایی در مورد معتادان متجاهر در دوران کرونا گرفته شده که توجه به آن ضروری می‌باشد، گفت: همه واحد‌های تولیدی و صنعتی باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نموده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

سرمست گفت: اداره‌های دولتی باید فاصله گذاری اجتماعی را اعمال کنند و این موضوع برای جلسه‌های آینده همچنان در دستور کار این ستاد است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار