اعطای بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال جهش تولید

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال اعطای تسهیلات به ارزش بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ایجاد ۹هزار و ۸۶۷ اشتغال جدید پیش‌بینی شده است تا جهش تولید در بخش کشاورزی محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: امسال اعطای تسهیلات به ارزش بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ایجاد ۹هزار و ۸۶۷ اشتغال جدید پیش‌بینی شده است تا جهش تولید در بخش کشاورزی محقق شود.

 او افزود: در سال قبل یک میلیون ۸۵۰ و هزار ۵۶۰ تن گندم و یک میلیون و ۳۰۹ هزار ۴۲۰ تن جو در استان تولید شد و همچنین در حال حاضر ۸۰ درصد پنیر پیتزای کشور نیز در خراسان رضوی تولید می‌شود.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: وقتی مجالس هتل‌ها، تالار‌ها و رستوران‌ها به دلیل کرونا تعطیل شد در بخش کشاورزی متضرر شدیم و پیگیری سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با وزارتخانه و استان‌های اصفهان و قزوین داشتیم که مجوز صادرات شیرخشک صنعتی گرفته شد و به‌ازای هر کیلو ۲ هزار و ۳۹۰ تومان عرضه می‌شود.
 
 اورانی با بیان اینکه با تلاش وزارتخانه مشکلات کشاورزان و دامداران به‌زودی برطرف می‌شود، بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال قبل عرضه نهاده ذرت و جو به سامانه بازارگاه واگذار شده تا دست دلالان این عرصه هم قطع شود و محصول به‌موقع در اختیار دامداران قرار بگیرد، نظام عرضه تامین، تخصیص و عرضه نهاده باید اصلاح شود و بازار آزاد ۲.۵ برابری آن، ضربه بزرگی به فعالان این حوزه زده است.
 
او تصریح کرد: در بحث جوجه‌ریزی رشد قابل توجهی داشتیم که موجب پرورش ۶.۵ میلیون قطعه جوجه و تولید ۴۵۰۰ تن مرغ گوشتی شده و امروز صادرات مرغ به خارج از کشور آغاز شده که در کنار آن صادرات شیر خشک را هم داریم، در استان ۸ واحد مرغ مادر و ۵۰ درصد نیاز جوجه‌ریزی‌ها  تامین می‌شود و موارد زنده‌به‌گوری جوجه‌ها در خراسان رضوی نبوده است، در مجموع کسری‌ای در تامین محصولات کشاورزی و دامی مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۳ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان تسهیلات در حوزه اشتغال و رونق تولید پرداخت شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار