رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیب روبه افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

دکتر محمد هاشمی شهری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: روند بروز ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان نشان می‌دهد این بیماری با شیب ملایم افزایش یافته و آمار‌های دو یا سه روز گذشته از ثابت بودن تعداد موارد ثابت حکایت دارد که این امر نشان می‌دهد که ما در پایان پیک اول بیماری هستیم و، اما اگر انتقال در جامعه انجام گرفته باشد در چند روز آینده منتظر پیک بعدی خواهیم بود.

او ادامه داد: اگر به الگوی بیماری نگاه کنیم اکثر موارد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق شهری زاهدان رخ داده دقیقا جایی که بیشترین تراکم و تبادل جمعیتی وجود دارد و علاوه‌بر این نزدیک به نیمی از افراد در دامنه سنی ۴۵-۱۵ سال و حدود یک سوم نیز در فاصله سنی ۶۰-۴۵ سال قرار دارند که این آمار نشان می‌دهد که بیشتر موارد مبتلایان در بین افراد فعال جامعه رخ داده یعنی افرادی که بیشتر در جامعه تردد داشته و در معرض خطر بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با در نظر گرفتن بازگشایی اماکن تجاری، صنعتی و بعضی از اصناف و همچنین کاهش محدودیت‌های اجتماعی و تراکم و تبادل جمعیتی در شهر زاهدان در صورتی که شرایط بهداشتی تداوم داشته باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم موارد بیماری در ۲ ماه آینده کاهش یابد.

او ادامه داد: قرنطینه خانگی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دستها، رعایت آداب تنفسی، مراجعه افراد علامت دار به مراکز بهداشتی درمانی و رعایت شرایط بهداشتی مانند ضد عفونی سطوح موارد کاهش پیدا خواهد کرد، اما به کلی از بین نمی‌رود بلکه از شدت آن کاسته می‌شود.

هاشمی شهری اظهارداشت: بدبینانه‌ترین تصورات موجود زمانی است که موارد مثبت بستری ویروس کرونا افزایش یابد و اصول پیشگیرانه سلامت رعایت نشود که امیدواریم با مشارکت و رعایت مردم شاهد کاهش میزان مبتلایان به این ویروس در سیستان و بلوچستان باشیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشور‌های مختلف گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار