رضا حیدری گفت: دو بازیگر در نمایش «قشقره» ایفای نقش می‌کنند و نور از اصلی‌ترین کاراکتر‌ها و بازیگر سوم نمایش است.

یک خط داستان در نمایش « قشقره»رضا حیدری نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جدیدترین اثر نمایشی خود گفت: نمایش «قشقره» جدیدترین اثر نمایشی من است که دو بازیگر ایفای نقش می‌کنند، اما دیالوگی وجود ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه اساس کار در این نمایش نور است، در خصوص قصه نمایش «قشقره» گفت: قصه این نمایش یک خطی و درباره سرباز و جنگ است. در طراحی صحنه، یک میز و چمدان قرار دارد؛ آن چمدان ربات بوده و خودم آن را ساخته ام که حرکت‌هایی را انجام می‌دهد. سال گذشته قرار بر این بود نمایش «قشقره» را در شهرستان‌های مختلف اجرا و در تالار حافظ برنامه ریزی کنیم، اما با شرایط موجود تمام این برنامه‌ها لغو شد.

او ادامه داد: در تاریخ ۸ و ۹ اسفند ماه پوستر کار چاپ و قرار شد نمایش را در سالن انتظار کرمانشاه در دو روز و دو سانس به اجرا ببریم. بعد از آن تصمیم داشتیم نمایش را در جزیره خارک و در کنار دریا اجرا کنیم که متاسفانه این برنامه هم لغو شد. این نمایش قابلیت خاصی دارد، موسیقی و نور، حرکت بازیگر و حرکت‌های نمایشی، زبان آن را بین المللی کرده است. در حال حاضر منتظر این هستیم تا سالن‌ها باز و برای اجرا در تالار حافظ برنامه ریزی و تور‌های شهرستان را نیز آغاز کنیم.

حیدری در خصوص حمایت‌ها از تئاتر بیان کرد: مگر حمایتی از تئاتر وجود داشته و دارد؟ تئاتر را رها کرده و بودجه‌ای برای آن وجود ندارد و همه چیز خصوصی و بر عهده هنرمندان تئاتر است. هزینه‌های اجرای یک نمایش سنگین است، پیش از این کمک هزینه و حمایتی وجود داشت، اما اکنون اینگونه نیست. چند ماه است که هنرمندان تئاتر بیکار شده اند، اما نگاهی به آن‌ها نمی‌شود و نگاه‌ها به تئاتر مانند یک کودک یتیم است. به هر حال امیدوارم این مسئله به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.