میرزای رزاز گفت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا حتماً در طول درمان و در دوران نقاهت به موضوع تغذیه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال الدین میرزای رزاز، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که از ابتلا به بیماری کرونا بهبود یافته اند، اظهار کرد: ما بیماران بهبود یافته کرونایی را به ۳ دسته تقسیم می‌کنیم؛ دسته اول بیمارانی در معرض سوء تغذیه هستند که نمایه توده بدنی آن‌ها کمتر از ۲۰ بوده و کمتر از ۵ درصد کاهش وزن طی ۳ تا ۶ ماه داشته اند و آلبومین سرم آن‌ها بالای ۳.۵ gldl است.

اون افزود: گروه دوم بیماران مبتلا به سوء تغذیه متوسط که نمایه بدن آن‌ها بین ۲۰ - ۱۸.۵ بوده و طی ۳ تا ۶ ماه حدود بین ۵ تا ۱۰ درصد شاهد کاهش وزن بوده که آلبومین سرم آن‌ها بین ۳.۵ -۳ gldl است. این دو گروه بیماران می‌توانند درمان خانگی را براساس دستور العمل دفتر بهبود تغذیه جامعه و یا مراجعه به اپلیکیشن تاک شروع کنند.

رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که پس از درمان مبتلا به سوء تغذیه شدید می‌شوند، گفت: گروه سوم که ما شاهد کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد آن‌ها هستیم و نمایه توده بدنی آنان نیز کمتر از ۱۸.۵ بوده و آلبومین سرم نیز gldl ۳ است حتماً نیاز است که با مراجعه به مشاورین و متخصصین تغذیه روند درمان خود را پیگیری کنند.

او  تاکید کرد: ارزیابی سطح آلبومین خون که نقش موثری در بررسی وضعیت تغذیه‌ای فرد دارد. بیماران بهبود یافته که دچار سوء تغذیه هستند با مراجعه به مشاورین و متخصصین تغذیه نسبت به ارزیابی‌های بالینی و آزمایشگاهی خود اقدام کنند.

میرزای رزاز درپایان گفت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا حتماً در طول درمان و در دوران نقاهت به موضوع تغذیه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار