وزیر خارجه روسیه اتهامات آمریکا علیه این کشور را مبنی بر نقض معاهده آسمان باز، رد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اتهامات بی اساس آمریکا مبنی بر نقض توافق «آسمان باز» را رد کرد.

لاوروف ضمن سخنرانی در نشست بنیاد گوچاکوف گفت: آمریکایی‌ها همانند پیمان «آی ان اف» درصدد پیشبرد توطئه جدیدی هستند تا با اتهام زنی به روسیه در خصوص نقض معاهده آسمان باز، شرایط را برای خروج از این پیمان نیز فراهم کنند. اما همانند پیمان «آی ان اف» توطئه آن‌ها بسیار ضعیف تنظیم شده است.

او اظهار کرد اتهام زنی آمریکا به روسیه در این خصوص بی‌اساس است و حقیقت ندارد.

پیش از این روزنامه گاردین در مطلبی نوشته بود دولت آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای خروج از پیمان آسمان‌های باز است و برای پیشبرد هدف خود هر اتهامی را به روسیه وارد می‌سازد.

آمریکا بار‌ها روسیه را به نقض این پیمان متهم کرده است. روسیه با رد این ادعا‌ها گفته است در صورت خروج آمریکا از پیمان آسمان‌های باز مسکو آمادگی نشان دادن هرگونه واکنشی را دارد.

بر اساس پیمان آسمان‌های باز، که در سال ۱۹۹۲ امضا و یک دهه بعد اجرایی شد، اعضای این پیمان اجازه انجام پرواز هواپیما‌های تجسسی بر فراز کشور‌های عضو این پیمان را دارند. بیش از ۳۰ کشور، این پیمان را که به منظور افزایش شفافیت فعالیت‌های نظامی تهیه شده بود، امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار