‍رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شاخص شدت بیماری زایی کووید-۱۹ در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ در شهرستان اسدآبادکاهش داشته است.

کاهش شاخص شدت بیماری زایی کرونا در اسدآبادمخصوصی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت وگو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ گفت:شدت بیماری زایی کووید-۱۹ (R۰) در شهرستان اسدآباد از ۲/۱۳ در اسفند ۱۳۹۸ به ۱/۲۷ در فروردین ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه آمار بیماران کرونا مثبت قطعی در شهرستان اسدآباد ۵۰ نفر می‌باشد، گفت: که از این تعداد ۵ نفر از کادر خدوم نظام سلامت می‌باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: ۱۰۰ درصد جمعیت مادران باردار و ۹۹ درصد کل جمعیت شهرستان را غربالگری شده  و در پیگیری و غربالگری، دوم تا چهارم کشور هستیم.

مخصوصی افزود: اکنون در مرحله فاز دوم غربالگری می‌باشیم و این بیماریابی با قوت و حساسیت بالا در حال انجام است.

او بیان کرد: در مرحله دوم بحث افراد پر خطر و مادران باردار، غربال مجدد افراد مبتلا و هم‌جواران آن‌ها (Contact tracing) مطرح است.

‍رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه علی‌رغم اینکه ۴۰ درصد مبتلایان در آمار سایر کشور‌ها حاکی از آلودگی در بیمارستان هاست،گفت:   خوشبختانه با توجه به ایزولاسیون کامل بیمارستان (از تریاژ تا بستری) مشکل آلودگی بیمارستانی نداریم.

مخصوصی با اشاره به اینکه همچنان در فاز مدیریت کرونا ویروس هستیم، گفت: بیماری هنوز کنترل نشده است و از همه مردم درخواست داریم که همچنان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ اجتناب نمایند و این اطمینان را داشته باشند که: خانه امن‌ترین پناهگاه است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.