دبیر قرارگاه زیستی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از پاکسازی ۱۵ هزار از اماکن استان با همکاری ۴۷۰۰ گروه رفع آلودگی خبر داد.

پاکسازی ۱۵ هزار از اماکن استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ اصغر پارسامنش مسئول عملیات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: قرارگاه زیستی در سطح استان زیرنظر استاندار، فرمانده سپاه و شورای تأمین استان فعال شده  است.

او با بیان اینکه در سپاه استان قرارگاه فرعی زیستی نیز فعال است، گفت:   این قرارگاه شامل هفت کمیته فرهنگی، رفع آلودگی، سرمایه انسانی، امنیت و رصد که اقداماتی از جمله کشف و ضبط کالا‌های احتکار شده، پیشگیری، روابط عمومی و سازندگی و خدمات‌رسانی به اقشار است.

دبیر قرارگاه زیستی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: در این ایام به صورت ۴۸ ساله با ناجا، ارتش و ادارات تعامل تنگاتنگ دارند و دستورات مورد نیاز برای تعامل ابلاغ می‌شود.

او بیان کرد: از زمان اعلام شیوع کروناویروس در کشور این قرارگاه اقدام به فعالیت‌های مختلفی از جمله چاپ و انتشار ۴۴۵۲ پوستر در سطح استان، رفع آلودگی توسط ۴۷۰۰ گروه در سطح استان، رفع آلودگی ۱۵ هزار از اماکن استان و بکارگیری ۵۴ هزار و ۴۰۷ نیروی بسیجی و پاسدار در جهت رفع آلودگی در استان کرده‌اند.

پارسا منش افزود: تولید یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۲۸۵ عدد ماسک و توزیع ۹۵۲ هزار و ۱۶۰ عدد، تولید و توزیع ۳۱۵ هزار جفت دستکش و توزیع ۷۰ هزار و ۱۷۵ جفت و بازداشت و شناسایی ۲۰ محتکر از دیگر اقدامات قرارگاه زیستی در این مدت بوده است.

دبیر قرارگاه زیستی سپاه انصارالحسین (ع) همدان  با بیان اینکه در راستای تب سنجی در ورودی‌های شهر و برخی مراکز بهداری‌ها ۲۰۴ نفر پزشک متخصص و بهداشت یار با ما همکاری داشته‌اند، گفت: اقشار مختلف بسیج مانند بسیج محلات، اساتید، اصناف، جامعه پزشکی و هنرمندان و پیشکسوتان نیز همکاری خوبی داشتند که در این میان بسیج طلاب با ۷۰ گروه و جامعه زنان با ۹۸۰ گروه بیشترین فعالیت را داشته و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی و مواد مورد نیاز از خیرین جمع آوری شده است.

او با بیان اینکه ۲۸ کارگاه رسمی و چندین کارگاه تولید خانگی ماسک زیرنظر بهداشت و درمان در حال فعالیت هستند، گفت: بیشتر این کارگاه‌ها از بسیجیان و خانواده سپاه بوده و میانگین تولیدات آن‌ها بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ماسک بوده است.

پارسامنش افزود: از زمان اعلام رسمی ورود کروناویروس در کشور، برخی سودجویان اقدام به احتکار مایع ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک فیلتردار، دستکش یکبار مصرف و الکل کردند که به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

دبیر قرارگاه زیستی سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد : بیماران مبتلا به کرونا بعد از عبور از مرحله سخت بیماری باید دوره نقاهت خود را بگذارنند که در این باره در سطح استان و مراکز شهرستان نقاهتگاه‌هایی درنظر گرفته و آماده شد، اما متأسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

او با بیان اینکه از لحظه شیوع کرونا، عملکرد کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن موجب شد جزء اولین کشور‌های جهان در کنترل این بیماری باشیم، اعلام کرد: یکی از افتخارات کشور و سپاه پاسدارن اختراع دستگاه شناسایی کروناویروس برای شناسایی پوشش شعاع شیوع است که به زودی رونمایی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.