عرفانی گفت: انتشار مطالب غیرعلمی مانند ادرار شتر جزء لطمه و آسیب زدن به سلامت و مسائل فرهنگی تاثیر دیگری ندارد.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت‌های بیماری واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پخش اخباری در فضای مجازی مبنی بر مصرف برخی مواد برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: کشور ما یکی از قدیمی‌ترین تاریخ پزشکی در دنیا را دارد، به طوری که برخی از کتب پزشکی سرفصلی تحت عنوان طب ایرانی دارند.

او افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید زیادی بر مسائل بهداشت و رعایت نظافت دارد. اخباری در فضای مجازی مبنی بر تاثیر برخی از مواد در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و افزایش مقاومت بدن در برابر این عارضه مانند ادرار شتر و فضله‌الاغ منتشر شده که کاملاً نادرست است.

عرفانی بیان کرد: انتشار مطالب غیرعلمی و غیرتجربی و آوردن این گونه مطالب در علم پزشکی جزء لطمه و آسیب زدن به سلامت، پزشکی و مسائل فرهنگی تاثیر دیگری ندارد. ذکر مطالبی مانند تاثیر ادرار شتر و فضله الاغ بر پیشگیری از بیماری کرونا باعث کاهش سطح فرهنگ جامعه می شود.

رئیس اداره مراقبت‌های بیماری واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: انتشار فیلم‌هایی مبنی بر تاثیر مواد مختلف در افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری کرونا ضمن به خطر انداختن سلامت جامعه، رویکرد فرهنگی و علمی کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مطالب کاملا غیرعلمی و غیرتجربی است.


بیشتر بخوانید: ۶۵ درصد پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا


عرفانی گفت: اگر مردم به سلامت خود احترام می‌گذارند به هیچ عنوان نباید به این گونه مطالب توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار