مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از اهمیت شناخت مولفه‌ها و راهکار‌هایی در خصوص رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پس ار کرونا، چگونه فرهنگ را رونق دهیم؟محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در جلسه شورای معاونین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور به علت شیوع کرونا و تبعات زیان بار ناشی از آن به همه اقشار و صنوف، گفت: وضعیت جامعه فرهنگ و هنر، شکننده‌تر از سایر صنوف است.

او با اشاره به اینکه دغدغه‌های اقتصادی و اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا برای ما یکی از نگرانی‌های اصلی است و  آسیب‌های مالی در این قشر زودتر از سایر صنوف خود را نشان می‌دهد، افزود: نگرانی‌های خود را به استانداری و وزارتخانه انتقال داده‌ایم و در انتظار اتخاذ تصمیم‌های اثرگذار هستیم.

علیزاده بیان داشت: براساس بر آورد‌های صورت گرفته به حوزه فرهنگ و هنر کرمان، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که بی تردید این میزان خسارت برای چرخه اقتصادی فرهنگ و هنر، موسسات و آموزشگا‌ها و سایر صنوف، خسارت‌های قابل توجهی می‌شود.

او تصریح کرد: پیش از این و در جلسات مکرر، از مدیران و کارشناسان این اداره کل خواسته شده تا با تشکیل گروه‌های متعدد در همه بخش ها، مسائل اقتصادی حوزه بزرگ فرهنگ و هنر را با حضور روسای انجمن ها، مسئولان خانه هنرمندان استان، مدیران موسسات و آموزشگاه‌ها و فعالان فرهنگی و هنری مورد نقد و بررسی قرار بدهند و راهکار‌های هدفمند و مشخصی در این زمینه ارائه کنند.

علیزاده گفت: سیاست کلی و اولویت مهم امسال ما همین نکته است و به تبع آن در همه ادارات شهرستانی ما در سراسر استان نیز پیگیری خواهد شد و انتظار داریم با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر راه‌های برون رفت از بحران پس از کرونا، به شکل روشن و کارشناسی مشخص شود.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار