۱۲ تور آشناسازی در حوزه صنایع دستی ویژه راهنمایان گردشگری در سال ۹۸ در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرزاد رشیدی، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: سال گذشته ۱۲ فم‌تور (تور آشناسازی) در حوزه صنایع‌دستی ویژه راهنمایان گردشگری در این استان برگزار شد.

او هدف از بازدید کارگاه‌های صنایع‌دستی که در قالب فم‌تور برگزار شد را آشناسازی راهنمایان و فعالان گردشگری گیلان با کارگاه‌ها و فروشگاه‌های رشته‌های مختلف صنایع‌دستی گیلان برای برگزاری تور‌های تخصصی اعلام کرد.

معاون صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه این فم‌تور‌ها در رشته‌های سفال‌گری، مرواربافی، چادرشب‌بافی، شال‌بافی و گلیم‌بافی برگزار شده است، اظهار داشت: برگزاری این فم‌تورها، نقش مؤثری در معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی استان و افزایش بازدید مسافران داخلی و گردشگران خارجی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی گیلان خواهد داشت.

رشیدی تصریح کرد: فم‌تور (FAM Trip / Familiarization Trip) سفر رایگان و یا ارزانی است که با هدف بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر از سوی تور گردانان، آژانس‌های هواپیمایی و غیره به متخصصان صنعت گردشگری مانند روزنامه‌نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم‌سازان و مشاوران سفر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.