کتابخانه مرکزی کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم عمرانی حوزه فرهنگ استان است که حدود ۱۳ سالی از کلنگ زنی آن می‌گذرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کتابخانه مرکزی کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم عمرانی حوزه فرهنگ استان است که حدود ۱۳ سالی از کلنگ زنی آن می‌گذرد، این پروژه که در زمینی به مساحت یازده هزار متر مربع در حال ساخت است، حالا بعد از این همه سال به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است.

آن طور که مسئولان پروژه می‌گویند «کمبود اعتبار» موجب کُندی روند اجرای این پروژه طی این سال‌ها بوده است.

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ساخت کتابخانه مرکزی برای کرمانشاه، گفت: کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر به این پروژه مهم فرهنگی نیاز دارد و این کتابخانه عملا مادر کتابخانه‎‌های عمومی استان است.

او افزود: سال ۱۳۸۶ با توجه به ضرورت احداث این پروژه، کلنگ آن زمین زده شد و تا سال ۱۳۹۱ روند اجرای آن ادامه داشت و پروژه به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

حسنی خوانسار ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ به دلیل عدم تامین اعتبار ساخت پروژه متوقف شد و این توقف ساخت تا سال گذشته ادامه داشت. در این سال با همکاری استانداری، فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود ۳.۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد و پروژه مجددا فعال شد.

او افزود: خوشبختانه با همین اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی توانستیم پیشرفت پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۵ درصد برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز ۲۰ میلیارد تومانی پروژه برای افتتاح، گفت: اگر ۲۰ میلیارد تومان باشد، پروژه دو ساله تحویل می‌شود.

حسنی خوانسار افزود: ما حتی برای پیشبرد پروژه به همین اعتبارات قطره چکانی هم راضی هستیم و اگر همانند سال گذشته امسال هم ۳.۵ تا چهار میلیارد تومان بدهند می‌توانیم پروژه را حدود پنج سال دیگر تحویل دهیم.

او با اشاره به ساخت پروژه در زمینی به مساحت یازده هزار مترمربع، گفت: قرار است کتابخانه مرکزی کرمانشاه درپنج طبقه احداث شده و بخش‌های مختلفی برای آن درنظر گرفته شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.