برخورد جدی اداره کل محیط زیست استان با واحد‌های آلاینده

مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: با واحد‌های آلاینده در استان با جدیت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دوم اردیبهشت هر سال مصادف با ۲۲ آوریل روز جهانی پاک بوده که این تاریخ امسال با ۳ اردیبهشت همزمان شده و به همن جهت مدیر کل محیط زیست استان مهمترین اقدامات در زمینه برخورد با واحد‌های آلاینده در سال گذشته را تشریح کرده است.

امیر عبدوس مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه بیشتر تمرکز در سال جاری تمرکز بر نظارت از پسماند‌های بیمارستانی بوده است گفت: در سال گذشته ۲۰ مورد تخلف پسماند در استان در مراجع قضایی تشکیل شده که بیشتر آن‌ها مربوط به خودرو‌های تخلیه کننده پسماند بوده است.

او با اشاره به ساماندهی سایت پسماند استان سمنان در سال گذشته افزود: این سایت مختص استان سمنان بوده و تخلیه هرگونه پسماند ویژه از استان‌های دیگر در این مکان ممنوع شده است.

عبدوس بیان کرد: همچنین تخلیه هرگونه پسماند مایع در استان ممنوع بوده و باید این پسماند‌ها نیز کپسوله و در سایت پسماند نگهداری شوند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با اشاره به بهره برداری از شهرک بازیافت سمنان تصریح کرد: مکان‌های جمع آوری ضایعات واحد‌های تولیدی در سطح استان در سال گذشته با حکم قضایی پلمپ شده و این واحد‌ها تنها حق تخلیه ضایعات خود را در شهرک بازیافت دارند.

او افزود: مسئله مهم دیگر از جهت آلایندگی برای استان واحد‌های تصفیه دوم روغن در شهرستان گرمسار بوده که این واحد‌ها ملزم به پرداخت مبلغ یک درصد از فروش خود جهت عوارض آلایندگی شده اند که همین امر سبب انجام اقدامات خوبی از طرف این واحد‌ها برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در استان شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار