عملیات گرده افشانی در بیش از ۷۰ درصد از نخیلات شهرستان خنج انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت:کار گرده افشانی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان های این شهرستان از اواخر اسفندماه آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.
 
او، بیان کرد: پیش بینی می‌شود نخلداران خنج امسال ۲۰هزار تن خرمای‌تر (خارک و رطب) و خشک تولید و به بازار عرضه کنند. 
 
 اسلامی تصریح کرد: ادامه بارندگی‌ها در فصل بهار و کاهش دمای هوا، سبب شده تا امسال با یک ماه تاخیر، درختان نخل در شهرستان خنج آماده ثمردهی شود و از اواخر اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹‌، گل آذین (تارونه‌ها) بر روی این درختان ظاهر شوند.
 
مدیر جهاد کشاورزی خنج ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که نخلداران این شهرستان، تابستان و پاییز امسال ۲۰ هزار تن خرمای تر( رطب و خارک) و خرمای خشک تولید و روانه بازار داخل و خارج از کشور کنند.
 
اسلامی افزود: شهرستان خنج یکی از مناطق عمده تولید خرما در جنوب استان فارس به شمار می‌آید که ۴۵ نوع (واریته) خرما در این منطقه تولید می‌شود.
 
او، اضافه کرد: شاهانی، هلیله ای، کبکاب، مجول، خاصویی، پنجه عروسی، گیهانی، گشخوار، برهی، پیارم و قصب از ارقام مرغوب و تجاری خرمای خنج است.
 
مدیر جهاد کشاورزی خنج  اظهار کرد: محصول خرمای مازاد بر نیاز خنج به سایر شهرستان‌های فارس، استان‌های تهران، اصفهان، تبریز، خراسان ارسال و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.
 
شهرستان  خنج  در فاصله ۲۶۵  کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
 
انتهای پیام/ت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار