یک نماینده پارلمان عراق گفت تشکل‌های سیاسی بر رأی به کابینه مصطفی الکاظمی متفق القول هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اخبار العراق، اسعد یاسین، عضو مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد تشکل‌های سیاسی بر تصویب کابینه الکاظمی اجماع دارند؛ چرا که آن‌ها منفعت و سهمی در کابینه داشته و به هیچ عنوان از سهم خود کوتاه نخواهند آمد.

این عضو مجلس نمایندگان همچنین تصریح کرد: اجماع تشکل‌های سیاسی بر مکلف کردن کابینه الکاظمی و رأی به آن، بخاطر کسب دستاورد‌ها و تحقق منافعی در دولت است.

اسعد یاسین در ادامه افزود: این تشکل‌ها از سهم خواهی دست بر نمی‌دارند و دائما به دنبال منافع خود از طریق کسب سمت‌هایی در دولت‌های پی در پی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز بوده اند.

وی همچنین گفت: کابینه الکاظمی، مستقل نیست؛ به خصوص آنکه این تشکل ها، به حرفه‌ای گری و شایستگی به اندازه‌ای که تلاش می‌کنند، شناخته نمی‌شوند.

مصطفی الکاظمی، رئیس اداره اطلاعات سابق عراق پس از عدنان الزرفی از سوی رئیس جمهور عراق مسئول تشکیل کابینه در عراق شد. او پس از بر سرکار آمدن، مسائل مهمی از جمله اجرای تدابیر ویژه برای مقابله با ویروس کرونا، اجرای خواسته‌های قانونی تظاهرات کنندگان و تعیین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد.

در حالی تشکل‌های عراقی بر رأی به کابینه مصطفی الکاظمی تأکید دارند که برهم صالح، رئیس جمهور عراق، روز گذشته با محمد الحلبوسی، نخست وزیر جدید کابینه دیدار کرد و دو طرف بر تسریع در تشکیل دولت جدید در این کشور تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار