معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ۴ طرح بزرگ استان فارس در شهرستان لامرد به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی با بیان این که فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با چشم انداز ظرفیت ۳۰۰ هزار تن تولید شمس آلومینیوم در سال با تولید ۱۲۰تن در روز شروع به کار می‌کند، گفت: این طرح در ۲۰۰ هکتار مساحت، به صورت مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم پنج هزار نفر اشتغال ایجاد خواهدکرد.

او افزود: برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ویا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی حاج محمود حاج حیدر لامرد با زیربنای تقریبی ۱۱.۰۰۰ مترمربع را دیگر پروژه‌ای است که توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود، ادامه داد: اعتبار این بیمارستان با همکاری خیر محترم جناب آقای حاج محمود حاج حیدر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأمین و اینک در مرحله بهره برداری است.

رضایی با اشاره به این که بیمارستان مذکور شامل: بخش‌های بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، اتفاقات و ... است، افزود: تاکنون اعتباری حدود ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه و ۳۵۰ میلیارد ریال از سوی خیر محترم جهت تکمیل بیمارستان هزینه شده است.

او گفت: مساحت سایت بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی لامرد تقریبا ۵ هکتار بوده و با زیربنای ۱۱ هزارمتر مربع، در دو طبقه با اسکلت بتنی ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این که ترمینال جدید فرودگاه لامرد با پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع و محوطه سازی و فضای سبزاین فرودگاه با ۲۶ هزار متر مربع دیگر طرحی است که توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود، اظهارداشت: اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.

رضایی ادامه داد: مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهرستان لامرد که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای شش هزار و ۱۰۰ متر مربع احداث شده، دیگر پروژه‌ای است که به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به این که مجتمع ورزشی شهید سلیمانی شامل استخر سرپوشیده استاندارد، مجهز به جکوزی، سونای خشک، سونای بخار و استخر کودک است، افزود: همچنین این مجتمع دارای سالن سرپوشیده چند منظوره ورزشی با ظرفیت ۵۰۰ تماشاچی و مجهز به دو سالن اختصاصی بدنسازی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و سالن تنیس روی میز به مساحت ۲۰۰ متر مربع است؛ این سالن قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی رشته‌های فوتسال، هندبال، بسکتبال، هاکی و والیبال را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این که محوطه سازی، فضای سبز و پارکینگ مجتمع ورزشی شهید سلیمانی به مساحت ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع احداث شده است، گفت: اعتبار این پروژه به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سایر منابع وزارت نفت تامین شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار