شهردار شهرستان منوجان گفت: با اجرای پروژه‌های آبخیز داری در صورت سیل و یا بارندگی‌های شدید با خسارت کمتری روبرو شده‌ایم و از ورود سیل به شهر و آسیب به تاسیسات زیر بنایی، منازل و مدارس جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وحید روشناس شهردار منوجان گفت: طرح‌های آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار برای مقابله با مشکلاتی از قبیل سیلاب، خشکسالی، فرسایش و پر شدن چاه‌ها و قنوات است.

او با اشاره به اهمیت همکاری دو مجموعه منابع طبیعی و شهرداری در پیشبرد طرح‌های مرتبط با منابع طبیعی در حریم شهر، افزود: کنترل سیلاب، افزایش سرانه فضای سبز، تعیین و تجهیز پارک جنگلی، پیشگیری و اطفا حریق برخی از کار‌های صورت گرفته در راستای همکاری بین این دو مجموعه است.

روشناس تصریح کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن برخی نقاط شهر منوجان، طی سال‌های گذشته در اثر بارندگی‌های سیل آسا در منطقه، بیشترین سیلاب از سمت شهکهان، کندرطول و حمیدآباد وارد شهر می‌شد که خسارات زیادی به همراه داشت، خوشبختانه با شناسایی نقاط بحرانی و همکاری منابع طبیعی و احداث پروژه‌های آبخیزداری در مسیر رودخانه‌ها کمک بسیار زیادی در این بخش به ما شده است.

شهردار منوجان ضمن تاکید به اهمیت پروژه‌های آبخیزداری گفت: پس از هر بارندگی شاهد سیلاب و آب گرفتگی در خیابان‌ها بودیم از طرفی این رخداد‌ها موجب می‌شد تا شهرداری هزینه زیادی برای جمع کردن نخاله‌های شهری و تخلیه آب متحمل شود و آب گرفتگی سطح معابر نیز آرامش و امنیت مردم را به خطر می‌انداخت.

او افزود: اقدامات آبخیزداری در محدوده «شهکهان» نمونه‌ای از کار‌های صورت گرفته در این منطقه است که در بارندگی مانع از ورود حجم بالای آب به داخل شهر می‌شود و این مهم در نهایت هزینه‌های شهرداری برای جمع آوری نخاله‌های شهری و تخلیه آب از معابر را به حداقل می‌رساند.

روشناس اظهار داشت: آبخیزداری به عنوان عملیاتی است که ضمن توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی منطقه، شاهد هستیم در هر مکانی با توجه به نیاز منطقه پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده است، در صورت سیل و یا بارندگی‌های شدید با خسارت کمتری روبرو شده‌ایم و از ورود سیل به شهر و آسیب به تاسیسات زیر بنایی، منازل و مدارس جلوگیری شده است.

شهردار منوجان با اشاره به اینکه احترام به طبیعت یک ارزش انکار ناپذیر است، گفت: به پیشنهاد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر منوجان، با هدف فرهنگ‌سازی و ارزش نهادن به این ثروت خدادادی، خیابانی به نام منابع طبیعی نامگذاری کردیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار