استاندار خوزستان در پیامی از مردم خواست تا در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نامه‌ای از مردم خواست تا در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نمایند.

در متن نامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا آمده است که «جهان بشری در حال تجربه‌ای است که بی شک آن را در کنار دیگر رویداد‌های تاریخ ساز بزرگ خواهند نوشت؛ دردی مشترک که منجر به برهم خوردن عادات و آداب زندگی معمول انسان شد و راه‌های نوینی را پیش روی مسیر رشد آدمی نهاد.»

شریعتی در پیام خود شیوع ویروس کرونا را «بزنگاه» می‌داند که انسان را با مفهوم خلوت و خانه مواجه کرده است. او در ادامه بیان کرد: انسان می‌کوشد تا در عصر ارتباطات و ازدحام اطلاعات و امواج ندا‌های پراکنده، یک جانشین شود و در کنار حفظ جان خود، نگاهی هم به فکر و اخلاق و سلوک زندگی خویش کند.

استاندار خوزستان اذعان داشت: در ایران ما، فعالیت‌های مختلف فرهنگی در ابعاد گوناگون طراحی و اجرا شد تا این خلوت مغتنم، پربار شود و انسان اندوخته‌ای ناب از خلوتِ خانه‌ی خود بسازد؛ یکی از این فعالیت ها، جشنواره کتابخوانی رضوی است که امسال دهمین دوره‌ی آن به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت ملی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کتاب‌های این جشنواره در حوزه سیره رضوی است و هدف آن نیز معرفی ابعاد شخصیتی و علمی کریمان اهل بیت (ع) در قالب‌ها و رده‌های سنی مختلف است اظهار کرد: افراد می‌توانند در کنار کسب تجربه شیرین کتابخوانی، اوقات خوشی را در ایام خانه نشینی روز‌های مقابله با شیوع بیماری کرونا، با خانواده‌های خود رقم می‌زنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان ابراز بیان داشت: امید است تلفیق فرصت فعالیت‌های فرهنگی در خانه با اجرای جشنواری بزرگ کتابخوانی رضوی، نتایج مؤثر در احوال فکری و روحی جامعه ما داشته باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.