رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی تولید ۷۴۰هزار تن گندم در استان خبر داد.

پیش بینی تولید ۷۴۰هزار تن گندم در استان همدان/ افزایش ۴۵درصدی قیمت خرید تضمینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۴۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان امسال به کشت گندم اختصاص داده شده است.

اوبا اشاره به پیش بینی تولید ۷۴۰هزار تن گندم برای امسال، افزود: دولت برای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گندم و افزایش تولید، نرخ خرید تضمینی گندم را ۴۵درصد افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی برای سال جاری در کارگروه هماهنگی تخصصی خرید تضمینی این دو محصول استراتژیک بررسی شد.

رضوانی جلال گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در عین توجه به میزان و حجم گندم تولیدی، برای کیفی کردن محصول مبارزه با آفات سن غلات را از ۱۶فروردین آغاز کرده است.

او افزود: استان همدان در سال‌های متمادی یکی از مراکز مهم و اصلی تولید گندم و دانه‌های روغنی در کشور به حساب می‌آید.

بکائی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان هم گفت: با توجه به اینکه مصرف و نیاز استان همدان به گندم ۲۱۰هزار تن به میزان یک سوم تولید گندم است، برای ذخیره سازی این محصول استراتژیک ظرفیت سازی و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار