ملخ‌های صحرایی بیش از دو ماه است در استان بوشهر حضور دارند و مبارزه با آن‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ملخ صحرایی که در ایران، چون از روی دریا می‌آیند به آن‌ها ملخ دریایی هم می‌گویند، سال ۹۸ مانند سال ۹۷ دوباره مهمان ناخوانده استان بوشهر شد.

مهمانی که همه دست به دست هم دادند تا نتواند نفس میزبان را بگیرد.

اول اسفند ملخ وارد استان بوشهر شد و مسئولان و کارشناسان با همراهی کشاورزان و دهیاران مبارزه بی امان با آن را چنان در پیش گرفتند که مثل گذشته پایش به مزارع و باغ‌ها باز نشود.

از یک سو هجوم ملخ‌ها این بار چند برابر نوبت گذشته بود و از سوی دیگر به مناطقی سخت گذر رفتند که مبارزه با آن‌ها را دشوار کرد.

حالا معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: تا پایان پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۶ هزار و ۷۳۰ هکتار از زمین‌های استان علیه این آفت سمپاشی شده است.

به گفته خسرو عمرانی، دیروز مبارزه با پوره (نوزاد) ملخ در۷۵۰هکتار از زمین‌ها در شهرستان‌های دیر، دشتستان و دشتی صورت گرفت.

او اشاره می‌کند، ۴۰۰ هکتار از این میزان در طلحه دشتستان، ۲۵۰ هکتار در دوراهک شهرستان دیر و ۱۰۰ هکتار در شُنبه و کاکی شهرستان دشتی قرار داشت.

حالا برخی منابع از هجوم دوباره دسته‌های جدید ملخ خبر می‌دهند. اتفاقی که کار مبارزه را در حالی که هوا گرم شده دشوارتر خواهد کرد.

مسئولان سازمان جهاد کشاورزی می‌گویند  تا لحظه‌ای که کمترین ملخ در استان باشد، مبارزه با این آفت ادامه دارد.

ملخ‌های صحرایی مهاجرند و با گرما سر سازگاری ندارند. آن‌ها وقتی هوا گرم شود به مناطق دیگر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.