مدبری از مرحله جدید بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر خبر داد و گفت: پرورش ۶ میلیون لارو ماهی سفید در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عظیم مدبری، مدیرکل شیلات گیلان گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید مرحله جدید بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر آغاز شد و مزرعه ۱۰۰ هکتاری حاشیه رودخانه سفیدرود در بندر کیاشهر ظرفیت خوبی برای تحقق این هدف دارد.

او با بیان اینکه این مجموعه پرورش ۱۵ میلیون لارو ماهی سفید را در مرکز تکثیر ۱۰۰ هکتاری حاشیه سفیدرود در سال ۹۹ در دستور کار قرار داد، افزود: بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر از اولویت‌ها و اهداف اصلی شیلات در راستای اقتصادی کردن فعالیت‌های صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه امسال حدود ۱۵ میلیون لارو ماهی سفید برای بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی در تعدادی از استخر‌های مزرعه ۱۰۰ هکتاری در جوار رودخانه سفیدرود پرورش داده می‌شود.

مدبری، زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های چند منظوره تولید در حوزه کشاورزی و شیلات نظیر شرکت‌های تولید غذا برای ماهیان گرمابی را ضروری اعلام کرد و گفت: بدون شک ایجاد چنین شرکت‌هایی آن هم بر اساس نیاز سنجی اقتصادی و دانش روز، برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه صید غیرمجاز و به تور انداختن ماهیان مولد روند بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی خزر را با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌کند، افزود: شیلات گیلان برای اقتصادی ماندن کسب و کار صیادان استان برنامه تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی را همه ساله در برنامه خود دارد.

مدیرکل شیلات گیلان تصریح کرد: ماهی سفید، کفال، سیم و سوف بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر است که در سواحل گیلان صید می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.