رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان گفت: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستنددر صورت احراز شرایط پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی میرکو رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:در سال گذشته، تعداد ۱۵ فقره پروانه و ۳۲ فقره گواهی تحقیق وتوسعه (R&D) در استان صادر گردیده که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۹۷ از رشد ۸۰ درصدی برخوردار می‌باشد.

او افزود: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در طول ۱۲ ماهه سال گذشته، تعداد ۱۶ فقره مجوز فنی و مهندسی صادر گردیده که مشتمل بر تعداد ۸ جواز فنی و مهندسی و همچنین تعداد ۶ پروانه فنی و مهندسی و تعداد ۲ تمدیدپروانه می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

او یادآور شد: مجوز‌های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده‌های نو و خلاقانه در زمینه‌های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می‌گردد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط ۲ روز کاری صادر می‌گردد.

این مقام مسئول  ابراز داشت: کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می‌توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند.

میرکو اظهار داشت: اداره آموزش سازمان صمت استان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق وتوسعه در اسرع وقت میباشد، بزودی با تجهیز واحد‌های تولیدی استان به واحد‌های تحقیق وتوسعه شاهد پیشرفت وتعالی استان سمنان باشیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.