رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:چهار هزارو ۴۷۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۱۴ هزارو ۳۳۹ میلیارد ریال در استان اصفهان در حال اجراست.

ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:چهار هزارو ۴۷۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۱۴ هزارو ۳۳۹ میلیارد ریال در استان اصفهان در حال اجراست.

او افزود:با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۱۳۸ هزارو ۹۶۳ نفر از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان حفظ اشتغال موجود و حمایت از شرکت‌های صنعتی کوچک و متوسط صنفی است که در همین راستا توانسته ایم نیاز‌های این واحد‌های صنعتی را در سال جدید برطرف کنیم.

موفق تاکید کرد:صنعت استان اصفهان از جایگاه خاصی برخوردار و سرمایه گذاری در آن از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است و بسیاری از صنایع مادر از جمله فولاد و ذوب اهن در این استان اسقرار دارنند.

او ادامه داد:سال گذشته ۳۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن این استان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد:سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است.

موفق در مورد اوضاع صادرات و واردات محصولات در استان اصفهان گفت:خوشبختانه در حال حاضر شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه روابط تجاری با کشور‌های خارجی هستیم به طوری که ارزش صادرات محصولات صنعتی، خدماتی و تجاری استان اصفهان به کشور‌های خارجی چهار میلیارد دلار و حدود ۹ برابر بیشتر از واردات است.

او یادآور شد:میزان واردات از سایر کشور‌ها به این استان ۴۴۶ میلیون دلار است و مقایسه با صادرات نشان می‌دهد که تولید در این منطقه به اصطلاح زنده و در جریان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد:در ۲ سال گذشته بیش از ۳۴ هزار پروانه کسب و ۹۴۶ مجوز جدید سرمایه گذاری در این منطقه صادر شد.

موفق با تاکید بر اینکه مقابله با تحریم‌ها مستلزم استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی است گفت:در این ارتباط کاهش زمان استعلام‌ها و کم کردن ساز و کار اداری و سهولت در صدور مجوز‌ها از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که توجه بیش از گذشته به آن موجب شده شرایط بهتری در حوزه صنعت استان رخ دهد.

او اضافه کرد:خوشبختانه فعالان اقتصادی و سازندگان بخش خصوصی و صنعتی از توانایی بالایی برخوردارند و تکیه بر آن‌ها در تصمیم گیری ها، اجرای طرح‌ها و مدیریت امور نقش بسزایی در پیشبرد اهداف ایفا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

موفق با اشاره بر اینکه ظرفیت تولید ماسک در واحد‌های صنعتی برای مقابله با ویروس کرونا چه قدر است؟ گفت:تا پیش از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولیدی ماسک در استان اصفهان ۶۰ هزار عدد و در طول شبانه روز بود، اما اکنون این ظرفیت تولیدی به ۴۰۰ هزار عدد رسیده است.

او یادآور شد:همچنین شناسایی واحد‌های توانمند در حوزه تولید اقلام بهداشتی اغاز شده و تا کنون توانستیم ظرفیت ساخت و عرضه محصولات را بالا ببریم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار