بسته اخبار حوادث قزوین امروز ششم اردیبهشت ۹۹

کشف ۶۰ کیلو گرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیسی/ عاملان قاچاق سیگار و سوخت در دام پلیس/توصیه‌های پلیس در ماه رمضان/دستگیری ۳ قاچاقچی مسافرنما

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز ششم اردیبهشت سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته توسط ماموران عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر استان قزوین مبنی بر حمل مقادیری مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سردار حاجیان با بیان اینکه اطلاعات لازم در اختیار پلیس استان اصفهان قرار گرفت، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قاچاقچی مورد نظر را با خودروی کامیونت در ورودی شهر شهر رضا، شناسایی و متوقف کردند.

سردار حاجیان اضافه کرد: در بازرسی از کامیونت توقیفی، ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران خودرو را توقیف و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۳ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در آوج

سرهنگ شهرام منصوری فرمانده انتظامی آوج گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۳ هزار ۹۰۰ نخ سیگار  قاچاق کشف کردند.

سرهنگ منصوری افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

توصیه‌های پلیس قزوین در ماه مبارک رمضان

معاون اجتماعی استان قزوین گفت: از هموطنانی که به دلیل مسافرت، بیماری و یا هر علت دیگری قادر به گرفتن روزه نیستند تقاضا می‌شود از هر گونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه خواری و مستند به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی جرم است، پرهیز کنند.

سرهنگ احمد اشرفی افزود: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کار‌های پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع است و در صورت عدول از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ اشرفی خاطرنشان کرد: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی اماکن ورزشی و استخر‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

او گفت: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن بازگشایی و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و غیره، (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

این مقام انتظامی به منظور ارائه سرویس خدمات برای مسافران در داخل شهر‌ها، واحد‌های غذاخوری مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین ترمینال‌ها و راه آهن یادآور شد: اجازه فعالیت و پذیرایی با رعایت شئونات و حفظ حرمت این ماه و موارد ابلاغی اعم از استتار کامل محل و ارائه خدمات صرفاً به مسافران خواهد بود.

معاون اجتماعی استان تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی توجهی کنند حسب وظیفه مستند به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد کرد.

او از شهروندان خواست تا هر گونه حرمت شکنی بخصوص تظاهر به روزه خواری در مجامع عمومی را از طریق تلفن ۱۱۰ به نیروز انتظامی منعکس کنند.

دستگیری ۳ قاچاقچی مسافرنما در قزوین

سرهنگ علی بیگی سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در عوارضی آزاد راه قزوین-زنجان، ۲ دستگاه اتوبوس را برای بررسی متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی انجام شده از ۳ نفر از مسافران ۷ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در وسایل همراهشان جاسازی شده بود کشف و متهمان دستگیر شدند.

سرهنگ علی بیگی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت افراد در تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران یگان امداد بوئین زهرا حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

سردار مهدی حاجیان ادامه داد: در بازرسی از خودرو ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی سوخت کشف شده را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار