برای حفظ مراتع دام های عشایر تا ۱۵اردیبهشت حق ورود به نهاوند را ندارند

رئیس اداره امور عشایر شهرستان نهاوند گفت: با ورود زودهنگام دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند برخورد می‌شود.

برای حفظ مراتع عشایر تا ۱۵اردیبهشت حق ورود به نهاوند را ندارندسیدابوالقاسم بنی‌هاشمی رئیس اداره امور عشایر شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ این خصوص، گفت: برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به مراتع نهاوند پنج تیم از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با همکاری امور عشایری با ورود زودهنگام دام‌های عشایر به مراتع و عرصه منابع طبیعی شهرستان نهاوند برخورد و آن‌ها را کنترل می‌کنند.

او افزود: براساس قانون و به منظور حفظ منابع طبیعی ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است و با دامداران متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.


بنی هاشمی بیان کرد:بدلیل اینکه گیاهان مراتع به مرحله گل دهی نرسیده‌اند و سُم دام‌ها باعث کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی آن منطقه می‌شود از ورود عشایر جلوگیری می‌شود.

رئیس امور عشایری شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست سال میزبان ۱۵۰۰ خانوار از عشایر غیربومی است که از استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می‌کنند همچنین مراتع شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار است که با توجه به رشته کوه زاگرس در شهرستان نهاوند و مراتع غنی شهرستان حدود ۶۰ درصد از عشایر کل استان همدان در شهرستان نهاوند مستقر می‌شوند.

گفتنی است؛ عشایر نهاوند سالانه ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن مشتقات لبنی اعم از شیر، کشک، پنیر، دوغ، ماست و پشم تولید می‌کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.