رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر از برنامه‌ریزی برای گردهمایی اعضای تمام ادوار شورای شهر خرمشهر در روز ملی «شورا» خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،موسی مطور جزیره رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: نهم اردیبهشت و به مناسبت روز شوراها از تمام اعضای شورای شهر خرمشهر از دوره نخست تا آخرین دوره دعوت شده است تا در صحن شورا گرد هم آیند.

او افزود: در این گردهمایی علاوه بر تجلیل از اعضای پیشین در راستای استفاده از خرد جمعی رؤسای کمیسیون‌ها گزارش عملکرد سالیانه ارائه و اعضای پیشین شورای شهر نیز تجربیات گذشته خود را به اشتراک می‌گذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر به دیگر برنامه‌های روز شورا در خرمشهر اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت اعضای فعلی شورای شهر خرمشهر با امام جمعه شهرستان دیدار و از رهنمودهای وی بهره‌مند می‌شوند و در پی آن با حضور در گلزار شهدای خرمشهر با شهدای دوران دفاع مقدس تجدید میثاق می‌کنند.

مطور جزیره اهدای خون را دیگر برنامه اعضای شورای شهر خرمشهر در این روز اعلام کرد.

او بر اهمیت نقش شوراها در پیشبرد امور شهرستان تأکید کرد و گفت: در وصف جایگاه شورا همین بس که آیه‌ای از قرآن در مورد شورا و مشورت و اهمیت آن نازل شده است و باید جایگاه شوراها بیش‌ازپیش در اذهان تثبیت شود تا بتوان از ظرفیت آرای مردم برای بهبود شرایط آنها بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته شوراها نقش اساسی را در امور شهری دارند و دارای اختیارات فراوانی هستند، افزود: شورا به عنوان ضربه‌گیر نهادها است و دولت و مجلس باید اختیارات خود را به شوراها که نمایندگان مردم هستند و در واقع پارلمان شهری است، تفویض کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.