مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از تشکیل هیات اندیشه‌ورز برای بررسی تبعات اجتماعی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: توجه به آثار منفی شیوع کرونا در کشور که آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی مخربی را بر جامعه تحمیل کرده ضروری است و باید مورد توجه اندیشه ورزان قرار گیرد.

بیدخام، با بیان اینکه همزمان با مدیریت پیشگیری و درمان کرونا باید به طور جدی برای کاهش اثرات شیوع این بیماری در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کرد، گفت: در حال حاضر بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا در حال بروز است و در آینده با تبعات جدی ترس در این خصوص مواجه خواهیم شد.

بیدخام با تاکید بر ضرورت آینده نگری و ارایه راهکار‌های کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم در پساکرونا به ویژه اقشار آسیب دیده، اظهار داشت: همه رسانه‌ها، فضای مجازی و خیلی از نهاد‌های مدنی دیگر نظیر مراکز مشاوره و سلامتی باید تلاش کنند تا با بالا بردن روحیه کل اقشار جامعه خسارت روز‌های پساکرونایی را به حداقل برسانند.

این مسؤول تصریح کرد: بدون تردید شکست کرونا بدون همکاری و همراهی مردم امکان پذیر نیست و ضرورت دارد که با برقراری تعامل بین بخش بهداشت و سایر بخش‌ها به دنبال راه‌اندازی چرخ‌های اقتصادی و اجتماعی و ایجاد آمادگی در دوران پسابحران باشیم.

بیدخام تاکید کرد: قطعا برای ایجاد آمادگی بیشتر در ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی بعد از کرونا، بخش‌های مختلف توسعه باید درکنار یکدیگر کار کنند و با بررسی اتفاقات و پیش بینی رفتار‌ها تصمیم گیری کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به برخی از آیین و آداب رسوم فرهنگی و اسلامی رایج در جامعه در هنگام فوت افراد که باعث تسلی خاطر و آرامش خانواده مرحوم می‌شود پرداخت و گفت: اکنون بیمارانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند، به جهت پیشگیری از تسری بیماری، امکان برگزاری مراسم و آیین عزاداری برای آن‌ها وجود ندارد و در نتیجه پاسخ داده نشدن به نیاز سوگواری خانواده‌ها در اثر کرونا، زمینه ساز ایجاد اضطراب و افسردگی در جامعه خواهد شد.

بیدخام خاطرنشان کرد: از منظری دیگر در حال حاضر شاهد افزایش همدلی و همدردی‌های اجتماعی هستیم و بسیاری از تشکل‌های مردمی، خیران، گروه‌های جهادی و سایر اقشار مردمی به صورت داوطلبانه با تمام توان هر آنچه را که داشتند در سبد اخلاص گذاشته و به کمک اقشار آسیب دیده کرونا آمدند که به نوبه خود یک سرمایه بزرگ اجتماعی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار