مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از آموزش مهارتی ۴۲ هزار و ۱۴۴ نفر از جوانان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۱۲ ماهه سال ۹۸، ۴۲ هزار و ۱۴۴ نفر از جوانان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان از آموزش‌ها در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی و در ۴۵ رشته آموزشی شامل؛ اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمرانی، مخابرات، هنر‌های تجسمی و... در قالب ۴۰۱  حرفه مهارتی بهره‌مند شدند.

او با بیان اینکه ۳۸ مرکز ثابت دولتی در ۶۶۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل استان فعالیت آموزشی دارند، اظهار داشت: به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌ها و ارتقاء کیفی خدمات، تسهیلات مالی کم بهره از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد به قرارداد عاملیت صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۳۵۱ میلیون تومان به ۲۳ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان اعطا شد.

به گفته سواعدی، درسال ۱۳۹۸، تعداد ۶۵ پروانه تاسیس آموزشگاه به عنوان مجوز آموزشی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای صادر گردید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.