برای حمایت از بیماران مبتلا به کروناویروس، پویشی به نام «کمپین همگانی» از سوی مجمع خیرین تامین سلامت فارس راه اندازی شده که تا کنون هفت میلیارد تومان کمک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: مردم استان فارس و شهر شیراز همواره به لحاظ مهرورزی و کمک به همنوع زبانزد خاص و عام بوده اند، باز شدن درب هتل‌ها و خانه‌ها به روی سیل زدگان در نوروز سال گذشته و در ادامه همت جهادی برای مرمت خانه‌های آسیب دیده، از اتفاقاتی بود که در سال۹۸ نقل محافل و مجالس شد، امسال نیز که از اسفندماه به صورت رسمی ورود مهمان ناخوانده‌ای با عنوان کووید۱۹ به کشور تایید و اعلام شد، باز هم مردم فارس و شیراز نوع دوستی را فراموش نکردند و در قالب کمک‌های متنوع به یاری هم استانی‌های خود شتافتند.

علی‌اکبر رامجردی افزود: برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، پویشی به نام «کمپین همگانی» از سوی مجمع خیرین تامین سلامت فارس راه اندازی شده که تاکنون حدود هفت میلیارد تومان از سوی خیرین به این کمپین کمک شده است.

او ادامه داد: بر اساس این کمپین اگر از جمعیت دو میلیون نفری شیراز، هر نفر مبلغ پنج هزار تومان کمک کند، اتفاق بزرگی در حوزه سلامت رخ می‌دهد، بر اثر آمار‌های به دست آمده تاکنون بیش از شش هزار نفر به این کمپین پیوسته اند و کمک‌های هزار تومانی تا چند میلیونی را اهدا کرده‌اند، این در حالی است که مجمع خیرین سلامت کمتر از شش هزار عضو دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در ادامه به فعالیت ۲۰ساله مجمع خیرین تامین سلامت فارس اشاره و از هزینه کرد یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی از سوی این مجمع در حوزه سلامت مانند ساخت و ساز بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت خبر داد.

او اظهار کرد: پس از شیوع کرونا تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از طریق خیرین مجمع تامین سلامت اهدا شده که از این میزان، سه میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و دو میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان در قالب کمک نقدی و غیرنقدی به بیمارستان‌ها اهدا شده است.

رامجردی ادامه داد: برای تشخیص و درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیازمند ۲۰دستگاه تنفس مصنوعی است که قیمت نهایی هر یک از این دستگاه‌ها ۱۷۴میلیون تومان برآورد شده است، بنابراین تاکنون با اهدای یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از سوی خیرین استان فارس، ۱۰دستگاه خریداری شده است و برای تهیه مابقی دستگاه‌ها نیازمند کمک‌های دیگر هستیم.

او بیان کرد: پیشتر از این هم خیرین با تهیه ملزومات محافظتی سهم مهمی در خدمات بیمارستان‌ها و مقابله با کروناویروس داشته اند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس همچنین به دریافت کمکی به مبلغ یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق دفاتر مجمع خیرین تامین سلامت شهرستان‌ها به مراکز درگیر کروناویروس اشاره کرد.

رامجردی گفت: برای تهیه دستگاه سی تی اسکن، دستگاه رسپیراتور و تجهیزات مصرفی نیز که از دیگر نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی است کمپینی راه اندازی شده که بر اساس آن اگر فقط نیمی از مردم استان فارس هر کدام مبلغ پنج هزار تومان کمک کنند، مبلغ موردنیاز خرید تجهیزات، تأمین می‌شود، بنابراین برای دریافت کمک‌های همگانی در فضای مجازی و رسانه ای، فراخوان کمپین منتشر و اطلاع رسانی شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: نیکوکاران و مردم می‌توانند از طریق شماره حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ در تهیه دستگاه‌های موردنیاز کمک کنند.

به گفته او تأمین و توزیع ۱۱۲هزار ماسک، ۱۵هزار دست لباس یک بار مصرف و ملحفه، سه هزار و ۸۰۰عدد لباس اتاق عمل و ۲۰هزار عدد ماسک برای پاکبانان، در این ایام به همت مجمع خیرین تأمین سلامت فارس انجام شده است.

او تاکید کرد: طبق دستورالعمل سازمان امور اجتماعی کشور و با توجه به ابلاغ طرح ملی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹، مجمع خیرین سلامت به عنوان محور اصلی دریافت کمک‌های مردمی معرفی شد.

رامجردی هرگونه تبلیغ در فضای مجازی برای اعلام شماره حساب‌هایی غیر از شماره حساب مجمع را برای حمایت از مراکز درمانی کروناویروس، تخلف دانست و ابراز امیدواری کرد که با این تصمیم از اقدامات موازی که امکان برنامه ریزی جامع برای مقابله با بیماری کرونا را مختل می‌کند، جلوگیری شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به اینکه خیرین مقیم خارج از کشور نیز برای کمک به مهار ویروس کرونا اظهار تمایل و اعلام آمادگی کرده اند افزود: تاکنون نیکوکارانی همچون خانواده «رستگار» و «خیریه سلطانی نسب» به واسطه بستگانشان در ایران مبلغی را برای مبارزه با کرونا اهدا کرده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار