معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی در عرصه های ‏جنگلی و مرتعی استان خبر داد‎.‎

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی در جنگل ها و‌ مراتع استان همدانعباس قبادی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از قدیم برداشت گیاهان دارویی بطور سنتی و غیراصولی از سوی افراد غیربومی، موجب تخریب رویشگاه های گیاهان دارویی می شد و تا جایی که  این گونه ها در معرض انقراض قرار گرفتند.

او مهمترین گونه های گیاهان دارویی مراتع و جنگل های استان را کنگر، ریواس، اسفناج وحشی، غاز یاغی، پنیرک ،موسیر، آویشن و تره کوهی عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد این ممنوعیت، ایجاد فرصتی دوباره برای تقویت و تجدید رویش گیاهی عرصه های طبیعی استانو کنترل و پیشگیری از شیوعویروس کرونا است.

قبادی گفت: استان همدان همسو با تصمیم ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، به جهت پیشگیری از شیوع این بیماری برداشت گیاهان دارویی را ممنوع کرده است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: عمده برداشت کنندگان گیاهان دارویی در همدان غیربومی هستند و برای جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری کرونا و پیشگیری وکاهش آلودگی در روستا ها و نقاط مرتعی و جنگلی ، امسال هیچ گونه مجوز برداشت گیاهان دارویی را در استان همدان صادر نمی شود.

او با اشاره به اینکه امسال با بارندگی های مطلوب رویش این گیاهان دارویی در مراتع استان وضعیت مطلوبی دارد گفت: امسال هر گونه حمل و برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه های طبیعی استان همدان را ممنوع و قاچاق است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.