مرحله دوم غربالگری سلامت برای بیماران پرخطر بسیار مهم‌تر است

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: مرحله دوم غربالگری سلامت برای بیماران پرخطر بسیار مهم‌تر از مرحله اول است.

مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، انجام مرحله دوم غربالگری سلامت برای بیماران پرخطر را بسیار مهم‌تر از مرحله اول دانست و گفت: تشخیص بیماری برای افرادی که در معرض خطر هستند با استفاده از دستگاه تشخیص (RTPCR) آزمایشگاه تشخیص مولکولی ساوه به آسانی انجام می‌شود و با این کار شدت بیماری کنترل خواهد شد و بار مراجعات به بیمارستان از این طریق کاهش می‌یابد.

مرحله دوم غربالگری سلامت برای بیماران پرخطر بسیار مهم‌تر است

مصری افزود: برای خرید دستگاه تشخیص مولکولی (RTPCR) ۲۹۲ میلیون تومان و برای تجهیز این دستگاه و متعلقات وابسته ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده که از محل اعتبارات دولتی دانشکده علوم پزشکی ساوه پرداخت شده است ودر مرحله بعدی هم قرار است یک دستگاه دیگر تشخیص مولکولی (RTPCR) از سوی وزارت بهداشت به سیستم خدمات درمان ساوه اهدا شود.

او با بیان اینکه  آزمایشگاه تشخیص مولکولی ساوه  در فضایی به وسعت حدودا ۱۰۰ متر مربع راه اندازی و تجهیز شده است اضافه کرد: در این آزمایشگاه تشخیص عوامل عفونی، شناسایی عوامل خطرناک و بیماری‌زای ویروسی و بیماری‌های ناشناس امکان‌پذیر است و براساس مصوبه کشوری آزمایش تشخیص کرونا برای افراد دارای علائم کووید ۱۹ رایگان است، اما برای آزمایشگاه‌های خصوصی هزینه‌ای تعریف شده که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: وضعیت ابتلا به ویروس کرونا نزولی است و هر چقدر تجهیزات و زیرساخت‌های درمانی را ارتقا دهیم زودتر و موفق‌تر کرونا را شکست خواهیم داد.

او اشاره به اینکه در آزمایشگاه تشخیص مولکولی ساوه سایر ویروس‌ها غیر کرونا هم قابل تشخیص است اظهار کرد: در راند اول قادر به انجام ۵۰ اقدام تشخیصی حساس و تخصصی بوده و تا ۹۶ اقدام قابل افزایش است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.