رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس به بیان توضیحاتی درباره روند برگزاری اولین دفاع مجازی دانشجوی دکتری این دانشگاه پرداخت.

حسن مسلمی نائینی رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری اولین دفاع مجازی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و نقاط قوت و ضعف آن، گفت: در این وضعیت شیوع کرونا که آموزش حضوری دانشگاه‌ها تعطیل شده است و آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، تعداد زیادی از دانشجویان آماده دفاع از پایان نامه و رساله خود بودند که متاسفانه با رخ دادن این وضعیت از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تقریبا هیچ دفاعی صورت نگرفت و این درخواست‌ها روی هم تلنبار شد.

مسلمی در ادامه بیان کرد: با بالا رفتن متقاضیان دفاع شرایط هر روز سخت‌تر می‌شد و تعداد زیادی از دانشجویان باید دفاع می‌کردند؛ زیرا به مدرکشان نیاز دارند. از سوی دیگر این شرایط باعث ایجاد دلهره در بین دانشجویان شد که شاید با مجازی شدن دانشگاه‌ها امکان دفاع فراهم نشود.


بیشتر بخوانید: تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای کنکور دکتری ۹۹


رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس در ادامه مطرح کرد: دلیل برنامه ریزی کردیم که دفاع از پایان نامه به صورت مجازی برگزار شود و از ۱۶ فروردین مقدمات این دفاع آماده شده است. یک جلسه دفاع تمرینی چند دقیقه‌ای به صورت آزمایشی پیش از جلسه دفاع اصلی برگزار شد که با این تجربه جلسه دفاع را برگزار کردیم.

مسلمی در ادامه افزود: در این جلسه دفاع اساتید حاضر در جلسه از استان‌ها و دانشگاه‌های مختلفی بودند. به این صورت که یک استاد مشاور از هرمزگان، استاد مشاور دوم از دانشگاه نوشیروانی بابل بود و اساتید و داوران دانشگاه تربیت مدرس نیز در این دفاع حضور داشتند. جلسه دفاع با کیفیت خیلی خوب و مانند دفاع حضوری و خیلی بالاتر از تصور ما برگزار شد. این جلسه دفاع ۳ ساعت طول کشید که یک ساعت دانشجو دفاع کرد و ۲ ساعت دیگر به پرسش و پاسخ اختصاص یافت.

مسلمی بیان کرد: نکته مهم دیگر این دفاع مجازی این بود که، چون این جلسه به صورت زنده هم پخش می‌شود ۲۷۰ نفر دفاع را آنلاین تماشا می‌کردند و به این وسیله سایر دانشجویان نیز از این جلسه استفاده کردند. این پایان نامه قسمتی از یک پروژه بین المللی در حوزه صنعت بود که صنعتگران نیز به این دفاع دعوت شدند و به راحتی توانستند از این دفاع استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.