وکیلی گفت: چنانچه احتیاج به قانون‌گذاری در زمینه کنترل قیمت‌ها باشد، قطعاً مجلس ورود می‌کند.

نقدینگی سرگردان بازار را از اختیار دولت خارج می‌کند/اگر لازم باشد مجلس برای کنترل قیمتها ورود می‌کندمحمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقداماتی که دولت باید در زمینه کنترل قیمت‌ها در دوران پسا کرونا انجام دهد، اظهار کرد: دولت می‌تواند با استفاده از سیاست‌های اقتصادی هوشمندانه به‌خوبی بازار را تحت کنترل خود بگیرد.

او افزود: بلوکه کردن نقدینگی‌های سرگردان و هدایت آن در مسیر‌های موردنظر و اقتصادی می‌تواند اقدام قابل توجهی در زمینه کنترل قیمت‌ها باشد به نحوی که هیچ سرمایه‌ای در کشور سرگردان نماند.

وکیلی تصریح کرد: نقدینگی‌های سرگردان به قدری برای اقتصاد یک کشور مضرند که می‌توانند کاملاً بازار را از دست دولت خارج کنند به نحوی که قیمت‌ها به صورت عجیبی افزایش یابد.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: کنترل‌های انتظامی و نظارت سازمان تعزیرات به صورت هدفمند می‌تواند مانع سوءاستفاده سودجویان و افزایش قیمت کالا‌ها شود.

وکیلی درباره نقش مجلس در کنترل قیمت‌ها در دوران پسا کرونا گفت: دولت نقش اصلی نظارت بر قیمت‌های بازار را دارد و چنانچه احتیاج به قانون‌گذاری در زمینه کنترل قیمت‌ها باشد قطعاً مجلس شورای اسلامی ورود خواهد کرد.

نماینده مردم تهران گفت: معتقدم که دولت برای برگرداندن ثبات متعادل به بازار باید با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصادی منظم و منسجم تعادل را بین عرضه و تقاضا برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۰:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بار ها بنده راه خل کنترل نقدینگی را اعلام و ختی مختصری از طرخ را به سازمان برنامه و بودجه و دفتر مقام معظم رهبری ارسال کرده و در yjc نیز کرارا اعلام کرده ام که چگونه می توان نقدینگی را کنترل و اثرات مطلوب آن را در زمینه های مختلف مشاهده نمود . ولی متاسفانه کسانی که طرح بدست آنان می رسد طرح را کتمان شاید مثل رئیس دفتر سابق قوه قضائیه و حتی یک بار به بنده اعلام نشده که طرح شما این اشکال را دارد . چون اعلام کرده ام که کسی توان ایراد بر طرح اقتصادی اینجانب را ندارد و آماده پاسخگویی هستم . طرح حذف نقدینگی (اعم از : ریال ،ارز ، ،سکه و طلای گرمی )
آخرین اخبار