رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

اجرای ۸ طرح تحقیقاتی برای درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸ طرح تحقیقاتی برای درمان ویروس کرونا در حال انجام است.

اجرای ۸ طرح تحقیقاتی برای درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ۸ طرح تحقیقاتی برای درمان  ویروس کرونا در حال انجام است که بعد از پایان مراحل تحقیقات و نتیجه گیری، روند درمان اعلام خواهد شد.

جمالیان علت اعلام نکردن آمار مربوط به ویروس کرونا در استان مرکزی طی دو روز گذشته را تعمیرات در آزمایشگاه مربوطه عنوان کرد و گفت؛ خوشبختانه در روز‌های اخیر منحنی ویروس کرونا در استان مرکزی سیر نزولی را نشان می‌دهد بطوریکه، تا ظهر دیروز تعداد مبتلایان در استان به ۱۶۲۱ نفر رسید.

او اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، از صنایع و واحد‌های فعال در این حوزه به خصوص صنایع بزرگ انتظار می‌رفت به یاری مردم و البته کادر بهداشتی و درمانی بیایند، اما متاسفانه مبالغ وصول شده از صنایع در استان ما حتی از استان‌هایی که تعداد صنایع شان کمتر است نیز، کمتر بوده است.

مردم باید به زندگی در کنار کووید ۱۹  عادت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: اطلاعات در مورد ویروس کرونا روز به روز در حال تغییر است و به همین علت غلبه کامل به این ویروس منحوس شاید ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد ومردم باید به زندگی در کنار کووید ۱۹ عادت کنند.

او ضمن اشاره به این موضوع که کنترل استرس مردم در روز‌های نخست شیوع این بیماری از اولویت‌های دانشگاه بود تصریح کرد: با تشکیل مجموعه‌ای از همدلی و یکپارچگی در استان مرکزی و رقم خوردن وحدت ملی والبته برنامه‌ریزی‌های مدونی که قبل از درگیری استان به این ویروس طرح ریزی شده بود باعث شد، امروز تا حد قابل ملاحظه‌ای، این ویروس تحت کنترل باشد.

قدر دانی از رسانه‌ها ی استان مرکزی برای بالا بردن سطح سواد سلامت مردم

جمالیان همچنین از رسانه‌های ارتباط جمعی استان مرکزی بابت بالا بردن سطح سواد سلامت مردم که در روز‌های اخیر به همکاری آنان و رعایت نکات بهداشتی و همچنین در خانه ماندن منجر شده تشکر کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مقابله با این ویروس به کمک رسانه‌ها تا پایان نیاز مبرم دارد.

او در ادامه در پاسخ به یک سوال خبرنگار که آیا پروتکل درمان در استان‌ها با یکدیگر متفاوت است گفت: پروتکل درمان این ویروس سراسری از سوی وزارت خانه به کلیه استان‌ها ابلاغ می‌شود و تنها طرح‌های تحقیقاتی در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با یکدیگر متفاوت است.

نظارت بر تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی از سوی دستگاه‌های مربوطه، ممانعت از حضور افراد در محلات و پارک‌ها از سوی ادارات مرتبط و توصیه به والدین برای نیامدن کودکان به کوچه و خیابان‌ها به بهانه بازی، آمادگی زیرساخت‌های لازم برای غربالگری معتادین متجاهر تا دو هفته آتی، و اقدام شهرداری‌ها و بهزیستی به توجه و ساماندهی زباله گرد‌ها و کودکان کار از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خبری بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.