رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: پارک علم و فناوری خراسان رضوی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به ونتیلاتور، توان صادرات این محصول را به خارج از ایران نیز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نشست ویدئو کنفرانسی با حسن روحانی رئیس جمهور، با موضوع "دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان در مبارزه با کرونا" با حضور علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: شرکت احیا درمان پیشرفته بیش از ۷۵ درصد تولید روزانه ونتیلاتور آی سی یو در شطح کشور را به خود اختصاص داده است و با این حجم تولید، تجهیز بیش از ۳ هزار تخت آی سی یو در بیمارستان‌های کشور را بر عهده دارد.
 
او افزود: از تولیدات دیگر شرکت‌های پارک می‌توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار عدد لوله خون گیری برای تست کرونا، ساخت روزانه ۳ چادر دفاع بیولوژیکی، ۵ کانکس ایزولاسیون سامانه نیز اشاره کرد.
 
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های زیر نظر پارک در زمینه‌های مختلف در زمینه مبارزه با کرونا مشارکت می‌کنند، یکی از این استارت آپ‌ها شرکت دانش بنیان دایاموز است که با طراحی پلتفرم توانسته بستر ارتباط بین ۶۵ هزار دانش آموز و معلم را در ۲۶ استان کشور فراهم کند و به تازگی ۲۰ مدرسه در افغانستان هم از این پلتفرم برای ارتباط و آموزش دانش آموزان خود استفاده می‌کنند.

قنبری در مورد طرح خلق محصولات جدید، بیان کرد: شرکت فناور دیگری نیز دستگاه ضد عفونی کننده محیط با بخار خشک پراکسید هیدروژن را ساخته است که در ایام مقابله با شیوع کرونا برای ادارات بسیار کاربردی محسوب می‌شود.
 
حمید رضا بهفر مقدم مدیر عامل شرکت دانش بنیان احیا درمان پیشرفته نیز در این نشست و در پاسخ به سوالات رئیس جمهور گفت: شرکت ما تنها تولید کننده ونتیلاتور با این حجم تولید و کیفیت در کشور است و در هر ۴۵ دقیقه می‌تواند یک ونتیلاتور تولید کند و تا دو هفته آینده ۴۰۰ دستگاه دیگر را به مراکز درمانی تحویل می‌دهیم.

او افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز امروز کشور به ونتیلاتور ۴ هزار دستگاه است و ما می‌توانیم در یک بازه زمانی ۴ ماهه همه این تعداد دستگاه را در صورت تامین مالی به مراکز درمانی سراسر کشور تحویل دهیم.
 
پارک علم و فناوری خراسان رضوی صدر نشین پارک‌های علم و فناوری کشور در مبارزه با کرونا

پارک علم و فناوری خراسان رضوی صدر نشین پارک‌های علم و فناوری کشور در مبارزه با کرونا

 

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.