سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند، گفت: ضرورت دارد در برخی از مکان ها از ماسک استفاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با آماری که به صورت روزانه مشاهده می‌کنیم، روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان را نداریم.

او افزود: تصور نمی‌کنم استان کرمان در وضعیت سفید قرار داشته باشد؛ لذا مردم خود مراقبتی و توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

 شفیعی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک  به منظور پیشگیری از ویروس کرونا عنوان کرد: استفاده از ماسک در فضای بسته‌ای که تراکم در آن محدوده زیاد باشد یا در نزدیکی بیمار مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا الزامی است.

او با بیان اینکه در جلسات اداری و سایر جلساتی که فاصله اجتماعی رعایت شود و تهویه هوا به خوبی صورت گیرد، نیاز به استفاده از ماسک نبوده و افراد حاضر در جلسه باید بیشتر مواظب دست‌هایشان باشند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه به شدت توصیه می‌شود، کارمندان بانک‌ها به دلیل بالا بودن ارتباطشان با ارباب رجوع، حتما از ماسک استفاده کنند، گفت: کارمندانی هم که ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند باید از ماسک استفاده کنند.

او با اشاره به نبود مورد مثبت مبتلای قطعی به ویروس کرونا در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان تصریح کرد: این دانشگاه‌ها آزمایش داشته‌اند؛ ولی مورد مثبتی در بین آزمایش های آن‌ها نبوده است.

او  با بیان اینکه صفر گزارش شدن مورد ابتلا به ویروس کرونا در برخی از دانشگاه‌ها به معنای قطع چرخش ویروس کرونا و خارج شدن از وضعیت اپیدمی نیست، افزود: باید این موضوع را که ما امکان گرفتن آزمایش از همه افراد را نداریم و افراد هدفی را آزمایش می‌کنیم، مد نظر داشت؛ بنابراین افراد مشکوک باید توصیه‌های بهداشتی را که به آن‌ها می‌شود، رعایت کنند.

 شفیعی تصریح کرد: متاسفانه برخی از صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ اما مردم باید به نکات بهداشتی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار