فرماندار کرمانشاه؛ جایگاه و نقش شورا‌های شهر و روستا را در قانون اساسی مهم دانست و گفت: اعضای شورا‌ها برای حفظ شان و جایگاه این نهاد؛ نیاز به آموزش و ارتقا کارایی خود دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه شورا‌ها را یکی از ارکان مهم تصمیم گیری و واگذاری امور به مردم دانست گفت : شورا‌ها تاکنون عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند هرچند نیاز به آموزش بیشتری دارند.

او یکی از نیاز‌های مهم شورا‌ها را تسلط بر قانون و مقررات اعلام کرد و گفت : شان و جایگاه شورا‌ها در قانون اساسی به عملکرد و کارایی آن‌ها و همچنین ترجیح منافع عموم به فردی بستگی دارد.

رنجبر با بیان اینکه شورا‌ها تا رسیدن به جایگاه واقعی نیاز به تلاش بیشتر دارند، گفت: برای حفظ جایگاه شورا‌ها حاکمیت نیز باید به شورا‌ها بها دهد و درانجام امور مسوولیت بیشتری به آن‌ها واگذار کند.

فرماندار کرمانشاه عملکرد دهیاری‌ها را به عنوان شهرداری‌های محلی خوب توصیف کرد و افزود: دهیاری‌ها با هماهنگی که با شورای روستا‌ها دارند در انجام کار ویژه‌ها عملکرد خوبی داشته اند.

رنجبر تعداد دهیاری‌های شهرستان کرمانشاه را ۳۶۲ و اعضای شورای روستا را هزار و ۵۰۰ نفر دانست.

او به شورای شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شورای این شهرهم اکنون در حال انجام وظایف خود است و لازمه شورا شهر در ارتباط با اختلافات خویشتن داری بیشتری داشته باشند، زیرا تلاش برای ادامه اختلاف کار‌ها را بی حاصل و نتیجه می‌کند.

رنجبر با بیان اینکه همه باید ازهرگونه فرصت سوزی در این شرایط خطیر و حساس پرهیز کنیم، خواستار هم افزایی بیشتر شورای شهر با شهرداری، پرهیز از۲ دستگی، سالم سازی کارها، فداکردن مصالح فردی بر مصالح عموم و خدمت بیشتربه مردم شد.

او از شورا‌ها خواست از زمان شروع تا پایان دوران خدمت خود برای انجام امور برنامه مدون داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.