با وجود همه تلاش های انجام شده متاسفانه کردستان هنوز شرایط سفید در بحث کاهش شیوع بیماری کرونا را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد گفت: با تدابیر استاندار محترم و همکاری دستگاههای حمایت کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب بسته های کمک معیشتی در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار گرفته است.

او افزود: در ماه مبارک رمضان نیز این کمکها ادامه یافته و به اقشار نیازمند کمک های حمایتی اعطا خواهد شد.

خوش اقبال ادامه داد: پرسنل بخش درمان استان با تمام توان در خط مقدم قرار دارند و ما همه باید به یاری آنها بشتابیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته برای ریشه کنی بیماری کرونا در استان متاسفانه اخیرا شاهد افزایش شیوع بیماری هستیم که از مردم استان درخواست می کنیم تا با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و در خانه ماندن راه را برای ریشه کنی کامل بیماری کرونا فراهم کنند.

اوتاکید کرد: مردم نباید نسبت به گسترش بیماری در استان کم توجه باشند زیرا میزان افزایش شیوع همچنان جدی است و هنوز در مراحل درمان و کاهش هستیم که در صورت هرگونه سهل انگاری شاهد افزایش میزان بیماری در کردستان خواهیم بود.

خوش اقبال همچنین با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان در ادامه اذعان داشت: اگر رعایت نکنیم همچنان شاهد گسترش بیماری خواهیم بود و تمامی زحمات کادر پزشکی استان به هدر رفته و مجددا به نقطه اوج بیماری برمی گردیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم باید با پیروی از راهکارهای پیشگیری و توجه به اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی همکاری خود را با کادر پزشکی استان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری بیشتر کنند.

خوش اقبال خاطر نشان کرد: با وجود همه تلاش های انجام شده متاسفانه استان کردستان هنوز شرایط سفید در بحث کاهش شیوع بیماری کرونا را ندارد و برای اینکه به وضعیت مناسب برسیم مردم باید به دقت به پروتکلهای بهداشتی توجه کنند.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم در این ایام به فضای باز و طبیعت می روند باید به دقت رعایت فاصله اجتماعی را سرلوحه قرار داده و از تجمعی که موجب شیوع بیماری شود جددا پرهیز کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه با بیان این مطلب که مساجد و اماکن مذهبی استان همچنان بسته خواهند بود در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای ارتقا سلامت شهروندان همچنان نمازهای جمعه و جماعت استان تعطیل خواهند بود برای بازگشایی این امکان ما تصمیماتی را که ازطریق ستاد ملی کرونا اعلام شود اجرایی خواهیم کرد که این دستورالعملها متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

او بر لزوم تنظیم بازار استان و تامین مایحتاج های ضروری مردم تاکید کرد و گفت: با تلاش دستگاههای متولی و پیگیری های استاندار محترم استان خوشبختانه هیچ گونه مشکل و کمبودی از نظر تامین کالاهای اساسی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان در استان نداریم.

خوش اقبال ابراز داشت: تجمع در پارکها و مراکز تفریحی استان همچنان ممنوع است و مردم سعی کنند تا از تجمع غیر ضرور در این امکان جدا خودداری کنند.

او در پایان گفت: با وجود اینکه تمام دنیا درگیر تبعات ناشی از کرونا شده اما خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان و نیز تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با وجود تحریمهای ظالمانه دشمنان انقلاب در حال حاضر از نظر مقابله با بیماری در مقایسه با دیگر کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.